{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Hjælp mine rotter STINKER! {{forumTopicSubject}}

Hej, har overtager 16 rotter af en der ik kunne have dem mere. Har haft rotter i mange år, men de her stinker virkelig!!! Har badet dem og ja, alt muligt! De er delt op i 3 grupper og selvf piger og drenge for sig. Jeg bruger hemp som bund materiale og so-Cobs som foder. Nogen der har nogle råd? Mvh Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mine rotter STINKER!
  • #1   23. aug 2016 Hvad er de fodret med inden du fik dem ? Der er nemlig noget foder der kan få dem til at stinke - og ellers kan de jo også lugte hvis de ikke har gået i rent bur og selv om du vasker dem så hænger lugten bare ved. Det forsvinder med tiden, og generelt har rotter nu også en bestemt lugt, og 16stk er jo ikke ét lille antal smiley

    Men mere nøjagtig løsning, kan jeg desværre ikke komme med. Det er nogle år siden jeg havde rotte opdræt, og har aldrig oplevet at de skulle lugte så meget at man ikke kan holde det ud og lige frem bader dem. smiley


  • #2   24. aug 2016 Er det nye eller gamle bure? Jeg tænker at hvis de er forrige ejers, kan det jo være at de trænger til en ordentlig nedvaskning i noget der tager lugten. F.eks Rodalon. Men der er også nogle probiotiske muligheder på f.eks Zooplus smiley

  • #3   24. aug 2016 hanner stinker generelt mere og er nogle svin når det kommer til deres hængekøjer

  • #4   24. aug 2016 De kan også godt lugte lidt mere ved skift af hjem. Boxo eller carefresh med hemp synes jeg har gjort underværker her hjemme .

    Pas på med at gøre for meget rent - desto mere du gør rent, desto mere vil de markere for at beholde deres lugt smiley


  • #5   24. aug 2016 Jeg har vasket burene ned 3 gange med Rodalon og ja meget grundigt! Har købt noget andet shampoo Ida der skulle være specielt til gnavere. Tak for jeres råd.

  • #6   24. aug 2016 Puha, det er godt nok meget.

    Rotter har ikke behov for - eller godt af - at komme i bad. Oven på et flytning og SÅ meget rengøring, så forværrer du faktisk bare problemet - ironisk nok smiley Varmt vand og eventuelt sæbe til det værste, men ellers varmt vand eller parfumefri vådservietter. Det er nok til at vi ikke kan lugte det, men at rotterne stadig kan lugte dem - og så vil de ikke markere deres territorium smiley

    Så ja, giv det lige en måneds tid, hvor du 1 gang om ugen (eller oftere efter behov) vasker plastting i varmt vand, skifter bundstrøelse og vasker køjer (ideelt så neutralt som muligt, uden at du synes det lugter) - og se om det bliver bedre smiley

    I øvrigt, træting holder ikke særlig længe herhjemme hos totterne, det stinker meget hurtigt! smiley


  • #7   24. aug 2016 Har heller Aldrig brugt træting.mhar haft rotter i mange år og aldeig været nødsaget til at bade dem og rengøre så meget. Altid kun 1 gang om ugen.
    Foxyrats, noget helt andet. Har du ikke et opdræt? Skal have en 6-8 hunner mere nemlig. Tak igen


  • #8   24. aug 2016 Jeg har lukket mit opdræt ned / er gået på pause på ubestemt tid. En af mine hunner skal dog have et enkelt kuld, det bliver så en anden opdrætter der har kuldet, men hun er helt igennem fantastisk,g og en total charmør smiley

    Rotterne fra mig sælges dog på købsaftale, og som udgangspunkt kun til kæl smiley


  • #9   25. aug 2016 Jeg tror du skal lade være med at bade dem..

    Og så gøre rent 1 gang om ugen i en måneds tid, uden rodalon..

    Og så om en måned prøv med rodalon igen smiley

    Der kan sagtens ske nye indbyrdes "hvem kan tisse højst" kampe når en hel flok flyttes. Lad dem få ro på også lugt mæssigt smiley Så må du lige bære over med stanken til de er faldet til ro smiley


Kommentér på:
Hjælp mine rotter STINKER!

Annonce