{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Daniel  S
Daniel S
Tilmeldt:
12. mar 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Ch-teddyens gener (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en Ch-Teddy han (Schweiser-teddy), og jeg vil gerne have flere marsvin og gerne selv avle på min hun-Teddy.

Nu har jeg forsøgt at sætte mig ind i genetik (pelstyper/racer. Ikke farver)

Desværre må jeg sige, at jeg er blevet en smule skuffet. Er det rigtigt forstået, at CH-Teddyen får sit Teddy udseende fra et andet gen end Teddyen, og at begge gener er resisive. Altså at en parring med garanti giver glathårede marsvin?

Hvis det er sandt. Er der så nogen der kan forklarer mig "hvad jeg kan bruge denne Ch-teddy han til"? Altså hvilke gener har en Ch-Teddy, som kan bruges til spændende avl?

Jeg har mulighed for at pare den med

En glathåret
En glathåret bærer af teddygenet
En Teddy
Eller en rosette

Desuden har jeg også en Teddy-han, som jeg så kan regne ud, at jeg er nød til at sætte sammen med min Teddy-hun, hvis der skal komme teddyer.

Lidt hjælp til at "spotte" de spændende mulighederne i genpoolen ville blive værdsat højt 😊

Hvis jeg parrer ham med rosetten, så får jeg vel bare rosetter eftersom dette gen er dominerende. Eller hvad?

Jeg har læst noget om, at Ch'en har et særligt gen for sine lange hår, som dominere mere end det normale gen for lange hår, som elleres er resisivt. Nogen der ved noget om det?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ch-teddyens gener (marsvin)
  • #1   24. jul 2016 Du får
    glathåret
    glathåret
    glathåret
    glathåret og/eller hvirvler afhængigt af om din hvirvelkryds har 1 eller 2 gen for hvirvler

    Nu efterspørger du 'spændende'.... så må du altså lige definere hvad du finder spændende.
    Sådan helt fra min egen synsvinkel, så er der racer som jeg personligt ikke finder 'spændende' at avle med andre end deres respektive racer... CH-teddyen er en af dem... fordi odds er at man 'bare' for glathåret.


  • Daniel  S
    Daniel S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #2   24. jul 2016 Ja jeg tænkte nok, at jeg kom til at forklare mig nærmere med hensyn til ordet "spændende", skal nok betyde andet end glathåret.

    Jeg tænkte f.eks. på om det særlige dominerende gen for de lange hår ville kunne give nogle andre kombinationer end glathåret.


  • #3   24. jul 2016 ... jeg ville ikke satse en måneds løn på det...

    Du skal nok enten revurdere hvad du gerne vil have, eller osse skal du finde dyr der kan give det ønskede resultat.


Kommentér på:
Ch-teddyens gener (marsvin)

Annonce