{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Kanin genetik {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre, om der er nogle herinde, der har super meget forstand på kanin genetik? Jeg har nemlig et enkelt spørgsmål.

Hvis man parrer en ensfarvet kanin som er gg med en otterfarvet kanin som er gog, vil der så kun komme ensfarvede (gg) eller vil der også komme otterfarvede (gog)? Jeg mener at gg dominerer over go, men er ikke sikker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin genetik
  • #1   20. jun 2016 go dominerer over g, ellers kan kaninen ikke være gog, men ville så være ggo. Derfor vil du teoretisk set få 50% gog, og 50% gg ud af parringen. smiley

  • #2   20. jun 2016 Tusind tak! Hvor er det bare spændende, er helt vild med ottertegningen, det skal nok blive rigtig spændende! smiley Og du har selvfølgelig ret, go dominerer jo over gg, når go står først, haha, det havde jeg slet ikke tænkt på smiley

  • #3   20. jun 2016 Ja, håber da der kommer nogle, det er jo desværre ikke altid, at kuldene holder sig til teorien.

    Hvis du har achi-genet i spil også, så kan der også komme white. smiley


  • #4   21. jun 2016 Der er ikke noget achi-gen i spil i den parring jeg overvejer.

    Men jeg har faktisk lige et bonusspørgsmål. Har jeg ret i, at hvis jeg parrer en A_ bb Cc Dd gg med en A- Bb cc Dd gog, så kan der faktisk komme: Sort, blå, egern, madagascar, kanel, beige, havana og isabella? Og så statistisk 50% otter og 50% almindelige. Begge forældre er wienertegnede, så der kan også komme hvid blåøjede smiley


  • #5   21. jun 2016 Jeps, det er rigtigt. smiley

  • #6   21. jun 2016 Dejligt, mange tak for hjælpen smiley

  • #7   30. jun 2016 Hvis man nu parrer en A_ bb Cc Dd gg med en A_ bjb cc Dd gg, er det så rigtig, at der kan komme en kombination der hedder A_ bjb cc dd gg? Og hvad farve er det, for den står ikke under den liste jeg har med farvekoder?

    Og er det rigtig, at en brun/gul japanar er A_ bj cc Dd gg? For det står der på den liste jeg har smiley


  • #8   30. jun 2016 A_ bjb cc dd gg
    Det må være en egern/gul japaner, der bærer gul. bj = japaner, med et efterfølgende b = gul. cc dd = egern.

    A_ bj_ cc D_ gg er brun/gul japaner, hvis den er Dd bærer den blå, så tror bare det er en tastefejl/tanketorsk, for den behøver ikke have det lille d, for at være brun/gul.


Kommentér på:
Kanin genetik

Annonce