{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Papir på en kanin?? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley
Jeg fik i sidste uge en fransk vædder pige. Fik at vide at hun skulle være ægte, men hun havde ikke papir på den. Den er avlet ved Kaj i Brørup hvis det siger jer noget.
Kan man få papir på hende, eller er det "bare ærgerligt" ? Står ikke og skal bruge det, det er bare ren og skær nysgerrighed smiley har ikke forstand på avl inde for kaniner, kun når det drejer sig om heste :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papir på en kanin??
  • thomas N
    thomas N Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #2   2. maj 2016 du skal melde dig in i danmarks kaninavlerforening..... så får du et registrerings nr.... og kan selv øremærke din kanin og gå på udstilling.... men dommeren kan hurtigt bedømme om den er ægte...... er selv ny i faget, så har selv mange ting at lære..... mvh thomas

  • #3   2. maj 2016 Tak Thomas smiley

    Er der nogle herinde som kan vurdere om hun ville kunne klare en udstilling, eller om hun falder helt uden for racen standarder? smiley


  • #4   2. maj 2016 http://www.guloggratis.dk/dyr/andre-kaeledyr/kanin/annonce/32545673-kanin

    Her er en Kaj i Brørup der ser ud til at have en del fransk. Det er da en start at snakke med ham.



  • #5   2. maj 2016 Rollo: jeg har prøvet at skrive til ham, men endnu ikke noget svar. Selvom han har set mine beskeder.

  • #7   2. maj 2016 Som andre skriver, kontakt avler og husk at oplyse hendes øremærke. Så kan han sikkert finde ud af, om hun har været udstillet osv. så du kan få hendes stambog hvis hun som sagt har været udstillet. (og med høje nok point) smiley

    Edit: Så lige det link Rollo smed, og ud fra den billige pris og meget lidt oplysning der er. Så tror jeg altså ikke han er medlem af DK (søgte også lige hurtigt og kunne ikke finde en avler ved navn Kaj Laurits Olesen, men kan jo være jeg har overset ham.) smiley Men godt første sted at starte - er hun øremærket ? (hvis ikke, er hun ikke fra Reg. avler og vil med sikkerhed være svært at dokumentere hvor vidt den er ægte eller ej).


  • #8   2. maj 2016 Det navn siger mig heller ikke noget - og jeg kender "Gud og hver mand" i Danmarks Kaninavlerforening.

  • #9   2. maj 2016 Hun er ikke øremærket. Er i kontakt med ham Kaj og han siger at han ikke sælger sine kaniner uden at øremærke dem. Måske har jeg bare fået forkerte oplysninger fra hende jeg fik den af smiley

  • #10   2. maj 2016 Hvad er hans Avlernummer ? smiley Det må han kunne oplyse, nu når du er i dialog med ham.

  • #12   2. maj 2016 Ved katte kan øremærket blive mere utydeligt med alderen.. Prøv at lyse igennem øret med en lygte for at se om du kan se noget og/eller gnide lidt madolie på og lys igen.. Så du er helt sikker på den ikke er øremærket

  • #13   2. maj 2016 Har prøvet at lyse smiley men hendes øre er lyse i forvejen, så ville sagtens kunne se det hvis det var der.

  • #14   2. maj 2016 Thomas, at man melder sig ind i Danmarks Kaninavlerforening giver altså ikke lov til at tatovere en kanin med en anden avlers avlernummer. Jeg synes, at det er bedre, at Emile accepterer, at den kanin er altså ikke øremærket, og det var nok ikke meningen, at den skulle udstilles.
    Udstilling er hyggeligt, men det er jo ikke det eneste saligørende. Emilie, nyd din kanin og lad det være ved det.


  • #15   2. maj 2016 Aase: Rolig. Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed og fordi jeg ikke har en snus forstand på det. Jeg har aldrig skrevet nogen steder at jeg ville udstille den eller noget, jeg spørger af ren og skær nysgerrighed.
    Hvis du læser, så skriver jeg også at jeg ikke skal bruge papirer til noget, men at jeg bare spørger.


Kommentér på:
Papir på en kanin??

Annonce