{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Parring og dødfødt unge? *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har ventet så længe (måned) på at vores hunkanin skulle føde sine unger. Hun er 3 år, og har haft to kuld unger før da hun var et og to år.

Denne gang fik hun kun én levende unge - en fed en. Men lever i bedste velgående. og en dødfødt, som så meget underlig ud. Vi har haft reservationer på 'ungerne' inden fødsel, men vi fik skam kun én. Vi har søgt på nettet i andre forum emner, hvordan folk tager det når de kun én unge. Læste at der var flere der sagde at det var OK at parre hunkaninen op igen, og talte med dyrelægen (vi var bekymret om ungerne sad fast) hun sagde at det ville hun godt kunne klare.

Vi er dog selv lidt kritiske og mener ikke selv at det er en god idé.
Hvad mener I? :o)

(hold tonen pænt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring og dødfødt unge? *Kanin*
  • #2   30. jul 2015 hvis jeg har haft en hunkanin som har fået unger, uanset om de har været dødfødte eller der kun har været en eller flere så skal hunnen stadig have lov til at komme sig oven på fødslen, og når der er en levende unge skal hun stadig producere mælk..

    Så vil sige vent og gør evt som L forslår smiley


  • #3   30. jul 2015 Tak for svar.

    Ja, vi er helt enige herhjemme, og selvfølgelig venter vi med en parring når hun er klar igen :o)


  • #4   31. jul 2015 Jeg tænker lidt i generelle langsigtede baner. Den gennemsnitlige kuldstørrelse hos kaniner er dalet ganske voldsomt i de 57 år, jeg har været i "branchen". Vi har i dag rigtig mange kaniner, der føder rigtig små kuld, og det giver ofte besvær omkring fødslen. Jeg føler, at der virkelig er et behov for at inddrage begrebet frugtbarhed i hver enkelt avlers avlsarbejde.

  • #5   31. jul 2015 Ja, vi har hørt flere steder at kuldstørrelser er blevet mindre, men hun fik altså sidst 8 unger, og et år efter 7. :o)

Kommentér på:
Parring og dødfødt unge? *Kanin*

Annonce