{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

HASTER plejemor søges! {{forumTopicSubject}}


Min veninde har fået et ups kuld indavlede unger.
De er en blanding mellem løvehoved og dværgvædder.
Der er 4.
Hun skal på ferie om 1 uges tid og kan kun have to af dem med sig.
Derfor søger hun en der kan opflaske eller lægge dem til en kanin med nyfødte unger.
De er født idag og bor i Nørre Ekskildstrup.
Hun vil gerne køre ud med dem.
Hvis de ikke bliver hentet idag blive de aflivet.
Ring til 29 11 46 21.
Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HASTER plejemor søges!
  • #1   28. jun 2015 Det er aldrig en god ide at ''presse på med'' at sige de bliver aflivet...
    Sådan noget kan gøre mig rasende!
    Hvis i har taget munden for fuld, så tag ind på dyreværnet.


  • #2   28. jun 2015 Jeg er kun veninden der prøver at hjælpe.
    Det gør mig rasende at nogle mennesker ikke læser teksten.
    Det var min venindes hunkanin og dens søn der brød ud af deres bure og parrede sig med hinanden.
    Hun skal på ferie om en uge og hun ringede grædende og sagde at de skulle aflives idag.
    Derfor ville jeg hjælpe hende og ja de bliver DSV. Aflivet hvis de ikke får en plejemor.
    Lad vær med at svare på denne kommentar. Det er ikke meningen at skabe en konflikt.
    Jeg tager til Spanien senere idag så det er begrænset hvad jeg har tid til.
    Dem der kan hjælpe må gerne kommentarer


  • #3   28. jun 2015 Hvorfor kan hun kun tage to af ungerne med?
    De skal jo passes af deres mor


  • #4   28. jun 2015 DEt er fordi at hun ved at hun ikke vil kunne komme af med alle 4 og give dem alle et godt liv som de fortjener. De 2 er solgt

  • #5   28. jun 2015 Så afliv de to andre, hvis de ikke kan blive ved moren.

  • #6   28. jun 2015 Det bliver de også hvis der ikke er nogen der kan være deres plejemor

  • #8   28. jun 2015 Hun er 12 år gammel.
    Hvorfor aflive dem når de bliver 8 uger? Altså hvis de skal aflives skal det da være nu. Læs opslaget. Hun søger ikke kloge mennesker der kan fortælle hende alt muligt. Hun søger den plejemor til sine kaninunger og ikke andet


  • Henriette E
    Henriette E Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 2 Svar: 2
    #10   28. jun 2015 Hej. Jeg har en del hunkaniner med unger lige nu. 2 med unger fra i går. Jeg vil godt tage de sidste 2, men jeg bor ved Aarhus og de skal leveres

  • #11   28. jun 2015 Århus er Lige langt nok væk. Det skal være på Sjælland, men ellers tak

  • #12   28. jun 2015 Skal hun bare ha' en til at passe dem alle sammen +moren eller hva'? Og hvor lang tid? ( kan måske godt ) smiley

  • #14   28. jun 2015 Jeg kan virkelig ikke lige følge med her - har morkanin afvist ungerne eller hvorfor skal de tages fra moren?

    Dernæst, ja det er indavl - men opslaget får det til at lyde farligt, det er ikke tilrådeligt som sådan medmindre man ved hvad man foretager sig, men så er det heller ikke værre.



  • #16   28. jun 2015 Jeg synes I skal aflive dem, der er absolut ingen grund til, at de skal til en plejemor, det er altid risikabelt at flytte ungerne..

    Jeg synes I har en helt forkert indstilling til tingene, hvor er forældrene henne i denne sag??? *Ryster på hovedet* Puuha


  • #18   28. jun 2015 Det er heller ikke noget jeg går ind for, men hellere få dem aflivet, end de skal ud til en plejemor, når men de har nok allerede fundet en løsning..

  • #20   28. jun 2015 Lad nu vær L. Hun har ikke bedt om dårlige kommentar om hvordan hindes veninde kunne og skulle gøre. Hun har bedt om hjelp.

  • Henriette E
    Henriette E Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 2 Svar: 2
    #21   28. jun 2015 Jeg er ikke med mere... Har tilbudt plejemødre og har rigtig gode erfarringer med at putte plejeunger i rederne så morkanin tror det er hendes egne, men bor for langt væk desværre til at disse 2 små kan " få en ny mor " , menneske som vil dem smiley Måske en fake annonce i har lavet ??????? man må jo være villig til at køre, også langt for at rede sine kaninunger. Du / I skal godt nok skamme jer meget hvis i vælger at aflive de små i stedet for at gi dem en chance.......... Jeg har budt ind :::::

  • #22   29. jun 2015 Hvis både mor og bur kommer med kunne det være at nogle flere i nærheden kunne byde ind (inklusiv mig selv) men ellers ja som Henriette E skriver så er det ikke i orden at aflive ungerne når i/du/din veninde har fået tilbudt erfaren hjælp, gratis og så endda på jeres præmisser!

    Jeg er ked af at sige det, men det virker som om pengene betyder mere end dyrenes velbefindende, fordi hvis de virkelig ikke kan huses så kunne mor og alle ungerne indleveres til dyrværnet eller dyrenes beskyttelse og så kan de sørge for at både mordyr og alle fire unger får et godt hjem.
    I stedet for at være fast besluttet på at beholde to af ungerne til salg...

    Men når alt det er sagt, må vi så hvide hvad der er blevet af de to små?


  • #23   29. jun 2015 L - så er det heller ikke værre for morkanin - det sker ofte at avlere der får et kuld på 10 unger fx lægger nogle ind til hunnen med 3 unger. Jeg siger ikke jeg går ind for aflivning og mener også der skal en bedre grund til at flytte ungerne til plejemor men det er mere for ungernes skyld

  • #24   29. jun 2015 Hvad er tanken, der skal ske med de unger, der evt. kommer ud til en plejemor? Som jeg forstår det, vil hun af med de to unger nu, fordi hun ikke regner med at kunne sælge dem, og heller ikke selv beholde dem. Er det korrekt?

  • #25   29. jun 2015 Stakkels mor kanin..

  • #26   29. jun 2015 Jeg har kontaktet hende og tilbudt pasning af både mor og unger samlet, og jeg har fået svar om at der skulle være lavet en aftale med nogle andre, og at ingen unger bliver aflivet smiley

    Jeg har tilbudt at tage dem hvis noget går galt smiley


  • #27   29. jun 2015 Godt lea L "er taknemmelig" ^U^

  • #28   29. jun 2015 M*

  • #29   30. jun 2015 Jeg kan godt tage mor med unger på mine præmisser, men jeg vil ikke råde hende til at tage de to fra til en anden mor. Så hellere aflive dem nu. Jeg er avler og bor i 2860 Søborg. Jeg vil dog foretrække at snakke med hende først. Hun kan kontakte mig på 60142347 hvis det har interesse.

  • #30   30. jun 2015 Anette R som tidligere skrevet er der fundet en løsning, og jeg står klar til at modtage både mor og unger hvis den fundene løsning ikke holder smiley

  • AnnaZoe D
    AnnaZoe D Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #31   1. jul 2015 Jeg syntes at moren og ungerne kan komme på et dyreinternat hvor de kan blive passet og plejet indtil hun kommer hjem fra ferie eller er det en dum ide når de er nyfødte?

  • Amalie R
    Amalie R Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #32   1. jul 2015 Jeg fik da også et kuld unger, samme dag som vi skulle ud og rejse, surt såden er det bare, vi tog ansvar, og fik dem passet
    Det er ikke fair, at skrive at de bliver aflivet, hvis der ikke er nogen, der henter dem IDAG!!!!!!!
    der er jo mange der sikkert sidder med en klump i Halsen i sydfrankrig osv og ikke kan gøre noget, ik
    Og noget helt andet er at de SKAL IKKE TAGES FRA MOREN FØR DE ER 8 UGER Punktum.


  • #33   1. jul 2015 Læs tråden i stedet for igen at hidse jer op over et løst problem... Der er fundet en løsning, og ingen kaniner har mistet livet/skal aflives. Hvis løsningen ikke holder er vi flere der står klar med en hjælpende hånd

  • AnnaZoe D
    AnnaZoe D Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #34   4. jul 2015 Det er jeg glad for at høre smiley

    DYRENE KOMMER I FØRSTE RÆKKE !!!


  • #35   4. jul 2015 Nu er at sige sin mening ikke det samme som at være ophidset smiley

  • #36   10. jul 2015 Hold da helt kæft (!) der er nogle her der har ondt i røven!
    Jeg er i Spanien og jeg ved ikke hvad der er sket med ungerne, men det er ikke mine så lad mig være!
    Jeg prøvede bare at hjælpe min veninde som havde brug for hjælp....
    Et godt råd , læs alle kommentarene og hvad tråden handler om inden i kommenterer noget dumt!
    Helt ærligt! At voksne mennesker kan sidde og hakke ned på 13 årlige piger.
    Tak til jer der har tilbudt hjælp og gjort noget istedet for at spille bedrevidende.
    Jeg håber at det hele med ungerne har løst sig.
    God aften


  • #37   10. jul 2015 Jeg spiller ikke bedrevidende. Jeg skrev min mening som den er uden at hakke

  • #38   10. jul 2015 Jeg gider egentligt ikke at diskutere med dig. Godnat

  • #39   11. jul 2015 Diskutere? Øh jeg diskutere skam ikke, jeg informere

Kommentér på:
HASTER plejemor søges!

Annonce