{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Aggressiv ved drægtighed {{forumTopicSubject}}

Er det normalt at kaninen bliver mere agressiv når den er drægtig???? Vores Molly blev parret den 4 april... Hun har altid været lidt sær og har før bidt vores 2 årige - dog ved et uheld da vores datter havde et æble og Molly var sulten. I dag giver vi dem mad og mælkebøtter og kæler med Molly. Vores datter stikker hånden ind i buret og helt umotiveret angriber Molly hendes hånd og bider hende i håndfladen smiley :O smiley håber det blot skyldes hun er drægtig da vi ellers der os nødsaget til at komme af med hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv ved drægtighed
  • #1   26. apr 2015 Umiddelbart ville jeg sige, at det måske var noget man skulle have tænkt over før. Du skriver at hun altid har været lidt sær, og hvis hun nu altså skulle være blevet aggressiv, så kan i ikke beholde hende - hvorfor lave unger på en hunkanin, som anses som værende sær (uanset hvordan dette menes)?


    For at besvare dit spørgsmål, kan hendes adfærd sagtens have noget at gøre med den forøgede mængde af hormoner under drægtighed. Jeg har endnu ikke oplevet det herhjemme, men det er vist meget normalt.


  • #2   26. apr 2015 Aias

    Det skal du slet ikke bekymre dig om.. Valget er taget så din holdning ændrer jo ligesom ikke på noget...


  • #3   26. apr 2015 Det går jeg skam heller ikke ud fra. Synes bare det er forkert at skrive at man ikke kan beholde sit dyr hvis det har ændret adfærd, når man i forvejen har sørget for at der kommer flere af slagsen. smiley

    Men som sagt, er det vist ganske normalt. Det er vel ligesom hos mennesker et eller andet sted - vi kan jo også blive "udsat" for humørsvingninger og diverse andre trælse ting under graviditet smiley


  • #4   26. apr 2015 Vi kan ikke beholde hende hvis hun fortsætter denne pludselig opståede adfærd når hun ikke længere er drægtig... Mine børn kommer bestemt i første række.

  • #5   26. apr 2015 Det lyder meget som en drægtig adfærd smiley
    Men ikke alle bliver sådan, men det er ganske normalt smiley


  • #6   26. apr 2015 Min har termin d. 1 Maj og har blåt blevet mere kælen smiley

    Men Anna E: Massere ro så skal hun nok blive god igen smiley


  • #8   26. apr 2015 Ise - jamen hun har bare aldrig været så kontaktsøgende som f.eks. vores hankanin er smiley Så på det område har hun været lidt sær smiley Og hun har faktisk altid foretrukket mig i stedet for børnene... Hun kan godt lide at blive nusset - dog bryder hun sig ikke om at blive løftet.

  • #9   26. apr 2015 Det er meget normalt, dog ikke noget jeg oplever så tit, men de hunner der (under drægtighed) angriber mig, bliver straks taget ud af avl, når ungerne er vænnet fra.
    Det samme hvis hun angriber mens hun har unger, jeg accepterer ikke at mine hunner ser mig som en trussel for deres unger.
    Jeg vil til hver en tid kunne se til ungerne, uden at have en sur mor i armen.
    Men der er mange forskellige meninger på det område smiley

    Til dit spørgsmål: Ja, det er meget normalt smiley


  • #10   26. apr 2015 Stald det er præcis sådan jeg tænker... Vi kan jo ikke have en kanin som børnene ikke kan komme til - desværre. De SKAL trods alt være her og er selvfølgelig vores 1. prioritet

  • #12   26. apr 2015 De er 8,5 og 2 år smiley Det er den mindste der er blevet bidt. Vi har haft hende i 8 mdr nu smiley

  • #15   26. apr 2015 Hvis det var min kanin, og jeg vidste, den kunne være lidt sær, ville jeg aldrig tillade et 2-årigt barn at have noget med den at gøre. Det er stressende for en kanin at være drægtig, og er hun lidt sær i forvejen, må man være ekstra påpasselig under drægtigheden. Jeg synes, det er trist, hvis dyret skal lade livet, blot fordi hun vil have fred i en stressende periode.

  • #19   26. apr 2015 Ikke at det som sådan er blevet nævnt, nej.. Men hvem ville overtage en kanin der ikke er egnet til børn?

    Ikke jeg. Skulle der hos mine egne opstå en træls adfærd, bliver de her uanset hvad de må have ændret adfærd til. Jeg venter også barn, og kan følge at børnene kommer i første række.
    Meeen hvis man påtager sig ansvaret for et dyr, sender man det ikke bare videre i systemet, fordi børnene ikke kan håndtere det selv.

    I givne situation, må lillepigen herhjemme give sig tilfreds med de andre kaniner, der gerne vil snakkes med.

    Dyr har også brug for en time-out engang imellem, om de er drægtige eller ej. Naboernes børn kommer tit og hilser på kaninerne herovre, men får også klar besked om hvis en af dyrene skulle have "en dårlig dag".

    Skræmmende, at katte og hunde gerne må sige fra, og børnene får lært at dyret har brug for fred (eks. At man ikke vækker en sovende hund), men for kaniner og andre smådyr er det ikke en selvfølge..


  • #21   26. apr 2015 Det kan sagtens ske at det er drægtigheden som gør det! Det har jeg set nogle gange før og det fortsatte ind til at ungerne var 4 uger og selv rendte rundt i buret! Til gengæld så var de kaniner gode kaninmødre, så giv hende lidt ekstra ro og gerne noget ekstra grønt, så plejer det ikke at være et problem!

    Et godt tip: hvis hun fortsat er aggressiv når hun har født, så giv hende et kvart æble når du skal tjekke reden, på den måde kan du både nusse hende så du lugter af hende når du kigger i reden og du kan ligeledes nemt lokke hende væk fra ungerne så du kan se de har det godt smiley held og lykke


  • #22   27. apr 2015 Ise nej de er begge to meget rolige omkring kaninerne..'

    Og nej har intet sagt omkring aflivning... Slet ikke... Så det behøver der slet ikke være bekymring om... i øvrigt blev det ment som hvis det fortsætter efter ungerne er vænnet fra


  • #23   27. apr 2015 Aias... Få nu dit barn inden du udtaler dig om moderrollen - tak!

    Herhjemme skal ingen af vores dyr sige "fra" overfor vores børn ved at være aggressiv... Vores børn lærer hvordan de omgåes dyr og dyrene lærer hvordan hierarkiet er indrettet... Og det gælder både vores kat og hund.. Så nej her er der ingen af dyrene der får lov at sige fra ved at bide - slet ikke.. Men de har mulighed for at gå hvis det skulle ske at børnene er for vilde eller lign. Og så er de selvfølgelig aldrig alene sammen..


  • #25   27. apr 2015 Rolig nu da, skriver jeg nogen steder at dette er møntet på dig personligt?

    Jeg udtaler intet om en moderrolle - jeg skriver blot min holdning omkring dyr sammen med børn, og at også børn må acceptere i nogle tilfælde, at dyrene ikke altid er interesseret i nus og kæl.
    Hvis det var dig som mor jeg omtalte, ville jeg så nævne naboens børn?

    Den eneste grund til at jeg nævner at jeg selv venter mig, er jo selvfølgelig fordi jeg glæder mig til hun kommer til verden smiley

    Det er blot min holdning, og det er vel okay at jeg ytrer mig på et offentligt forum?

    God mandag til jer derude da smiley




  • #26   27. apr 2015 *C* læs #1 igen... der står umotiveret... Så der var bestemt ingen tegn inden... Og nej børnene står heller ikke alene ved kaninerne.. I burene har de mulighed for at gå ind i deres læhuse... og her kan børnene ikke komme til dem.

  • #28   27. apr 2015 Aias... En ting at at have forestillinger om hvad det er man går ind til.. Det var såmænd der jeg ville hen...

  • AnnaZoe D
    AnnaZoe D Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #29   28. apr 2015 Hej min kanin (Zoey) har lige været drægtig og hun var også ret aggressiv og da kuldet var kommet var hun det sødeste kanin igen så mit svar er at det sikkert var fordi hun var drægtig

Kommentér på:
Aggressiv ved drægtighed

Annonce