{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Hermelin/løvehoved - hvorfor? *kanin* {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens smiley
Jeg opdrætter selv rene dværgvæddere, men har i tidens løb også set efter andre racer, som kunne være spændende. Indtil videre er jeg ikke kommet ret meget længere end til mit udgangspunkt, men er blevet forundret over noget..

Jeg synes at jeg i mange annoncer, og endda på opdrætteres hjemmesider oftere og oftere ser målrettede krydsninger mellem løvehoved og hermelin.
Er der nogen bestemt årsag, eller tendens til dette?
Er det fordi man ønsker at holde løvehoved kaninen lille, og små ører?
Hit me!

Umiddelbart er løvevædderen jo formentlig (uden at have læst op på det) også opstået af nogle krydsninger.

Tænkte, at hvis jeg skulle finde svar et sted, måtte det være her. smiley

God fredag til jer derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hermelin/løvehoved - hvorfor? *kanin*
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   24. apr 2015 Af hvad jeg husker er det tilladt at blande lidt hermelin ind i løvehoveder for at opnå den ønskede kropsbygning og længde på ører smiley
    En løvehoved er på en måde en lille smule større hermelin med manke smiley


  • #2   24. apr 2015 Jeg har den blanding og for mig har det bare været det der lige var, han har heldigvis ingen manke så ligner lidt en stor hermelin med for lange øre smiley

  • #3   25. apr 2015 I hvilket omfang er det "tilladt"?
    Jeg spørger af ren nysgerrighed, da man jo et eller andet sted ikke kan sælge en løvehovedet kanin som værende renracet, hvis der er blandet hermelin i nogle generationer forinden? smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #4   25. apr 2015 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg synes, at jeg har hørt noget om, at så længe kaninerne overholder standarden, så kan de i princippet gå under racen løvehoved smiley
    Jeg har f.eks en løvehoved/løvevædder blanding, som går ind under løvevædder, da han overholder standarden smiley


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   26. apr 2015 Puh. Mener at der skal være løvevædder i for at det kan være en løvevædder.
    Jeg er dog ikke sikker, så hæng mig endelig ikke op på det smiley
    En løvevædder er trods alt en race i sig selv, og så er det vidst tilladt at blande enten løvehoved eller dværgvædder i dem smiley


  • #7   26. apr 2015 det er tit løvehoved og dværgvædder blandinger bliver kaldt løvevødder, hvilket er forkert løvevædder er en race for sig

Kommentér på:
Hermelin/løvehoved - hvorfor? *kanin*

Annonce