{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ren eller ej?
  • #2   24. aug 2014 Ok.
    Det stamtræ jeg har fået på hende går til oldeforældrene. De unger, jeg godt vil have, skal deres stamtræ gå til oldeforældrene, eller skal det bare gå så langt ud det kan?
    Hvor langt tilbage skal stamtræet gå for, at en kanin er ren?


  • #3   24. aug 2014 tror aldrig ungerne vil blive rene da der altid vil være en lille % del løve hoved i dem smiley

  • #5   24. aug 2014 Ok, tak for svarene smiley

  • #6   24. aug 2014 Spørg den forening du er tulknyttet

  • #7   24. aug 2014 I din egen bevidsthed vil ungerne jo aldrig være helt "rene".

    Men hvornår er en kanin raceren? Er det ikke når den opfylder standarterne for racen?

    Den parring du har i tankerne, er jo det eneste fornuftige, i mine øjne. Og ungerne vil sikkert falde helt ud til almindelig dværgvædder-standard. Så vil du have unger, så synes jeg du skal gøre det uden større betænkeligheder. Du regner vel også med at afsætte ungerne som kæledyr?

    Men jeg kender godt det der med at ville gøre det rigtige. Jeg overtog en lille sort kanin, som var "hermelin". Jeg så mor og far. Far var fin hermelin, men mor var sådan lidt løvehovedagtig - synes jeg.
    Så min unge var i hvertfald 75% hermelin, men da den udviklede lidt rigeligt øre, så blev jeg betænkelig ved at avle med den.

    Jeg avler hermelinere og vil helst gerne kunne står inde for det jeg laver, så selvom den fik lavet et pænt kæledyrs-kuld, så var den altid lidt forkert i min bevidsthed. Ungerne blev solgt som "dværgkaniner" og det var da i hvertfald sandt.


  • #8   24. aug 2014 Det er egentlig ikke fordi det er så vigtigt for mig at få rene unger, men ville bare lige vide om de ville være rene, hvis jeg valgte en ren han. Min venindes kanin blev parret med en kanin der er 3/4 løvehoved og 1/4 dværgvædder som jeg også har overvejet at bruge (Kokos).

    profilbillede
Kommentér på:
ren eller ej?

Annonce