{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Marsvineunger og ballade med hunmarsvin {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..


Jeg har 2 skønne hunmarsvin men problemet med mine 2 piger er at de virkelig kan være stride imod hinanden.

Derudover har jeg et ønske om at prøve at få unger på det ene hunmarsvin.

I forbindelse hermed havde jeg tænkt mig at få et hanmarsvin, som jeg ville bruge til et kuld unger, hvorefter jeg ville lade ham kastrere så han kunne gå sammen med mine 2 hunmarsvin for at skabe lidt ro imellem de 2 hunmarsvin. (ville det være en mulighed?)

Jeg har massere af bure og muligheder for at opforstre ungerne.

Mit spørgsmål lyder egentlig. Hvis jeg kun ønsker det ene hunmarsvin skal have unger, kommer det andet til at gå alene et stykke tid, hvilket jo heller ikke er optimalt.
Hvad ville i gøre i denne situation. Og lyder min ide helt tosset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvineunger og ballade med hunmarsvin
  • #1   1. aug 2014 Har du mulighed for måske at skille et bur ad med tremmer, så de kan se hinanden og snakke sammen, ikke ikke går direkte sammen? eller en gennemsigtig plade? smiley

  • #2   1. aug 2014 Du tænker når jeg får hanmarsvinet og han skal gå sammen med den ene hun?

    Lige pt. går hunnerne sammen. De napper til hinanden og truer hinanden, men de har egentlig ikke gjort alvorlig skade på hinanden. Så lige nu vil jeg ikke skille dem ad.

    Men jeg kunne håbe på at en han (når han var kastreret) kunne få dem til at lade være med at skændes så meget.


  • #3   1. aug 2014 Nej tænker nu mere på dette spørgsmål "Mit spørgsmål lyder egentlig. Hvis jeg kun ønsker det ene hunmarsvin skal have unger, kommer det andet til at gå alene et stykke tid, hvilket jo heller ikke er optimalt.
    Hvad ville i gøre i denne situation. Og lyder min ide helt tosset?" smiley


  • #4   1. aug 2014 Super smiley det tænkte jeg nu også du mente smiley - Men det lyder egentlig som en god løsning

  • #5   1. aug 2014 Ville gøre som Calla.
    Vil blot hører om du har undersøgt hvad det koster at kastrerer hangrisen?
    Det er fordi det er faktisk ret dyrt, når man tænker på hvad det kan koste at erhverve en gris, hvis race er lige meget.
    Du kan risikere at det kommer op i omegnen af 1200kr.
    Det er blot til info, hvis ikke du allerede har undersøgt det *S*

    Der udover skal du overvejen risikoen ved at gøre grisepigen drægtig, skriver det kun da jeg selv lige har mistet Viola til drægtighedssyge...ja hende og ungerne.


  • #6   1. aug 2014 Jeg har via min opdrætter fået af vide at det er win-win at kastrere en han og sætte ham ned til en flok stramme damer.
    Han vil kunne holde ro og orden i flokken - så det ville jeg bestemt gøre.
    Netop den plan vi selv går med, når en han er brugt i avl og ikke skal bruges mere.
    Så kastrere vi ham og sætter ham sammen med en eller flere hunner.
    At det så koster små 1000 kr har ikke den store betydning.
    Her vægter ro og harmoni højere i en flok end prisen på en kastration.


  • #7   1. aug 2014 Tusind tak for svar :).. Jeg er klar over at der bliver nogle udgifter, men hvis det er løsningen så ofrer jeg det gerne smiley

Kommentér på:
Marsvineunger og ballade med hunmarsvin

Annonce