{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange unger?
  • #1   16. maj 2014 Vis det er sådan jeg har forstået det, kan man godt parre dem med faverne , hvor mange der kommer er helt forskellelig smiley

  • #2   16. maj 2014 Hvis du f.eks. Parre en hvid hunkanin med en sort hankanin vil der komme flest sorte og hvis du parre en sort hunkanin med en hvis hankanin bliver de fleste hvide så det kan du sagtens;D

  • #3   16. maj 2014 Det er vist ikke helt rigtigt Jessing.

  • #4   16. maj 2014 Min kanin , mors, er en S/G hvid sherik . Og faren er blå??.

    Vi fik kun minn som er blå under mave lidt ?? Ud af så mange, kom der kun min med så lidt fave. ;).

    Så jeg vil sige, det er dypt forskelleligt smiley


  • #5   16. maj 2014 Alle mine kuld har kun lignet faren;D

  • #7   16. maj 2014 Du kan sagtens parrer en hvid og en sort kanin smiley

    I mine kuld har mine løver fået 1, 6 og 8 unger. Det er dog mest almindeligt med 6 unger. smiley


  • #8   16. maj 2014 stald Rabbit: Helt korrekt at farven ikke kun bestemmes af sort og hvid, men af de gener som de bærer. Jeg har desværre ikke så meget forstand på kanin gener, men hvis vi tager heste, så kan jeg forklare det.

    Den sorte farve hos heste kommer hvis hesten enten har generne Ee eller EE. Hvis hesten er EE så vil jeg altid give et stort E videre og derved lave et sort afkom (hvis der ikke er creme eller andet indblandet men det tager vi ikke nu).
    Det vil sige at hvis vi blander en rød hest ee/aa (ee betyder at der ikke er noget sort, aa betyder at der ikke er brun) med en sort hest som er EE/aa så vil vi med sikkerhed få et sort føl som er Ee/aa (kun sort, ikke noget brunt).
    Føllet vi har er sort, men fordi dens mor/far var rød, så er den altså også i stand til at lave et rødt afkom, hvis ikke den giver det store E videre. Omvendt kan den også lave et sort afkom hvis den giver E videre.

    MEN! Ud af en Ee/aa (sort hest) og en rød hest som bærer den brune gen (Aa eller AA) så kunne vi både have fået rød sort og brun.
    Den brune farve opstår når en hest enten er EE/AA, Ee/AA, Ee/Aa eller EE/Aa (atlså har et sort og et brunt gen).
    Det vil altså sige at den røde hest har brune gener fordi der et eller andet sted i dens stamtavle er en brun hest (og det kan godt være rigtig langt tilbage). Vi siger lige at den røde hest er ee/AA (altid vil give brunt videre pga to store AA).
    Der er så en person som vælger at få en sort hest med EE/aa gener på sin ee/AA hoppe fordi personen gerne vil have et sort føl, da hingsten jo altid vil lave et sort føl på en rød hoppe der ikke har brune gener (og ejeren ved ikke at hoppen har brune gener).
    Og så kommer der et brunt føl som er Ee/Aa. Selvom der ikke har været brunt i lang tid og hinsten ikke har nogen brune gener, så har det brune ligget skjult hos hoppen og derfor blev føllet brunt.

    På samme måde kan kaniner være bærer af en farve som man ikke anede den havde, men pludselig krydser man den med en speciel farve og så kommer der noget helt uventet smiley


  • #10   16. maj 2014 Tak skal i da ha' smiley

Kommentér på:
Hvor mange unger?

Annonce