{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redebygning *kanin*
  • #1   10. apr 2014 Det er vidt forskelligt. smiley
    Nogle gange så laver hunnen en prøverede længe inden hun føder, og ødelægger den så senere og laver en ny. ^^
    Nogle laver også først en rede, når de skal føde.
    Det er bare at gå ventetiden ud. smiley


  • #2   10. apr 2014 Som Liva siger det meget forskelligt

    Har haft et kuld og hun byggede rede et par timer før hun fødte.

    Venter et kuld mere om 3 ugers tid så ja man må bare vente og se og give hende RO! absolut vigtigt..
    lad endelig være med og kigge og rode hele tiden bare lad hende være


  • #4   10. apr 2014 Okay, tak for svar smiley hun begyndte at bygge rede i går aftes, men der er ingen unger... Hvis der kommer unger er defekt ups kuld smiley vi havde købt 2 hunner fra hver deres avler. Planen var, at de skulle have hver deres bur, men nogle gange kunnet e løbe sammen og have hele lejligheden (87 kvm)
    Den større af hunnerne begyndte at parre den mindre, men tænkte at det nok bare var dominans. "Hun" brummede og faldt på siden efter lidt tid. Tjekkede også kønnet på den "dominerende" bagefter, men synes at det lignede en pige. I mandags opdagede vi så, at vores dominerende "pige" i virkeligheden er en dreng smiley 2 dage efter begynder den mindre så at bygge rede.. Kan desværre ikke huske præcis hvornår de var sammen, men er bange for at det godt kan passe cirka med dagene... Håber virkelig ikke der kommer noget!! Ved dog ikke om drengen er gammel nok, han bliver 6 mdr her 19 april, og han er en større race, så de bliver kønsmodne lidt senere meeeeeen....umiddelbart kan jeg også kun se den ene testikel...

    Kontaktede avleren til "pigen" men hun har overhovedet ikke svaret tilbage! Dårlig stil smiley

    Skal jeg tage hende ud eller lade hende sidde i buret? Ved jo ikke helt hvor langt henne hun evt. er, eller om det er falsk graviditet smiley Og skal jeg give hende ekstra mad/grønt? Har i ellers nogle gode råd udover ro, ro og atter ro?


  • #5   10. apr 2014 Sådan ser det ud.. Der er en lille hule i hjørnet.. Hun står i et rum med 2 andre kaniner, burde vi sætte hende ind i vores soveværelse?

    profilbillede
  • #6   10. apr 2014 Man kan overhovedet heller ikke se noget på hende... Er det normalt?

  • #7   10. apr 2014 Man kan næsten aldrig se på en kanin om de er drægtige, nogle buler ud andre ikke.
    Men ja hvis hun er drægtig skal hun jo have lidt ekstra foder og grønt for og kunne danne sig en mælkeproduktion.

    Til om du skal flytte hendes bur, det syntes jeg ikke er nødvendigt jeg har alle mine kaniner hanner som hunner i den samme stald og i bure over/under hinanden og der bliver mine hunner med unger nede.

    tror ikke du skal lave alt for mange ændringer i hendes hverdag end hun er vant til da hun kan stresse over det..


  • #8   10. apr 2014 Okay, har også givet hende nogle tørrede persillestilke. Har læst det skulle hjælpe på mælkeproduktionen. Synes du stadig hun skal ud og løbe eller skal jeg lade hende blive inde?
    Håber virkelig bare hun er falsk drægtig!


  • #10   10. apr 2014 hvor langt henne er hun nu??

  • #11   10. apr 2014 Jamen, det er netop problemet...vi hav de jo rigtig købt han kaninen som en hun.. Planen var at de 2 tøser skulle løbe rundt sammen, når vi havde dem ude. Så kunne de få hele lejligheden, men have hver deres bur at bo i, når de ikke er ude. De har været ud sammen 3 gange, hvor der ikke var noget den 1. gang. 2. gang humpede de, hvor vi troede det bare var dominans. Vi tjekkede kønnet på den dominerende, men synes det lignede en pige. De humpede så igen Den 3. gang, men begge gange brummede (hvad vi troede var en dominerende hun) og faldt om på siden.

    Her forleden opdagede jeg så, at min dominerende hun kanin er en han.. Kunne dog kun se en testikel, så ved ikke om han overhovedet har været kønsmoden på det tidspunkt. Men hvis vi går ud fra, at det lykkedes dem den første gang de humpede, så passer det nok meget godt. Har ikke en præcis dato.. Det er i hvert fald ikke 31. dage siden den sidste gang de var sammen, så derfor er jeg usikker på, om hun er falsk drægtig.

    Hun ligger meget ned og meget på siden, har det noget at sige?


  • #12   10. apr 2014 Er der nogen der ved om det er normalt, at dievorterne bliver større, hvis de er falsk drægtige?

  • #13   11. apr 2014 Jeg syntes faktisk du ikke skal være så bekymret og så bare vente giv det ca. 20 dage endnu og hvis der så ikke er sket noget inden for de 20 dage ( alt efter hvor længe siden det ca. er de var sammen ) så tror jeg ikke der kommer unger..

    Men syntes du skal give hende absolut ro ( hvis hun er drægtig )


Kommentér på:
Redebygning *kanin*

Annonce