{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Rotter åd kaninunger. {{forumTopicSubject}}

Hejsa GG.

Jeg har en biologilærer der har en stor gård. Han spiser kun kød fra sit eget opdræt.

Og han har kaniner. Og de har det luksus. Han holder dem en og en, og hunnerne får jo så unger når han synes han trænger.

Men der er opstået et problem, som jeg ikke forstår mig klog på.

Hans hunner føder deres unger, men ligesom bliver ved med at bærer dem ud af reden ud i deres indhegninger, hvor katte, mår, rotter osv kan tage dem. - Rotterne er aflivet, og alle løbegårde har jo net både bund, og top. Men alligevel bliver hunnerne ved med at lægge de nyfødte ud.

Og det er ikke den samme hun der gør det.

hvorfor?

Det er sket 3 gange, nu at den samme hun har efterladt sine nyfødte derude og været ligeglad. - Ungerne er sunde og raske og er fede.

Kan nogen svare på, hvorfor det sker gang på gang? - Kravler de selv ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter åd kaninunger.
  • #1   17. mar 2014 Ja, de kravler højest sandsynligt selv ud. Så vidt jeg ved bærer kaniner ikke deres unger.

    Din lærer kunne starte med at begrænse adgangen udtil, det ville jo umiddelbart stoppe problemet.
    Dog synes jeg, at en hun, der forsømmer sit 3. kuld i træk, ikke burde avles på.


  • #2   17. mar 2014 - Kan sådan nogle små kravle så hurtigt? Uden pels osv?



  • #3   17. mar 2014 De kan både kravle eller hænge fast i moren, når hun går ud. Sult er meget motiverende, osse for nyfødte kaninunger..

  • #4   20. mar 2014 Jeg bliver altid mobbet over mine udtalelser om, at "løbegårde er roden til alt ondt". Og bare inden for 10 minutter har jeg læst om 2 tilfælde, hvor flere kuld unger er døde i forbindelse med foling i område med adgang til løbegårde.
    Mit bedste råd er at lade hunnerne nedkomme i et trygt bur med masser af halm.
    Vores fødevareminister klager over - og har opbakning i pressen -og vil have lavet om på - at 23 % af fødte grise i Danmark når ikke at blive 4 uger.
    Kan vi ikke lave det lidt bedre inden for kaninsektoren ?


  • #5   20. mar 2014 sulten kaninunge der hænger fast i mors pat, kan sagtens blive transporteret udenfor, i selv samme. Det prøvede vi tit, sidst vi havde hvalpe.

Kommentér på:
Rotter åd kaninunger.

Annonce