{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

hvornår føder de ungerne? :/ {{forumTopicSubject}}

altså det skal lige bemærkes at jeg godt er klar over næsten alt indenfor avl af kaniner..

men der så bare den her ene ting jeg ikk rigtig kan finde svar på..
min hun kanin er på dag 30, hun plukkede sig for 2 dage siden men har ikke født endnu... hun er spændt i maven og brysterne er hævet... altså ka hun undlade at føde pga. mulig stress? eller fordi de andre kaniner står for tæt på, hendes bur er dækket over med et tæppe så hun kun kan se ud nede i den ene ende af buret..

jeg ikk helt med på hvorfor hun lader sig vente? smiley det gjorde hun bestemt ikk sidst.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår føder de ungerne? :/
  • #2   26. jun 2013 Det er meget forskelligt hvornår de føder.
    En kanin kan sagten gå 29 dage den ene gang og 33 dage den anden gang.
    Jeg tror det er fordi at du er så spændt, hvilke jeg sagten kan forstå;)
    Men rolig hun skal nok føde.
    Hvis du bare giver hende ro, så skal du bare se, så føder hun nok i nat eller inden måske;)
    Det er ikke fordi at de andre står for tæt på, for hvis en hunkanin skal føde, så skal de det, men nogen gange kan de godt have svært ved det, og så går de langt over tid, hvor de så skal have taget dem ud af dyrelægen, men det er ret sjælden;)
    Held og lykke med det hele smiley


  • #3   26. jun 2013 hun er bare sær, den måde hun får unger på .. sidst var der ingen problemer med hende.. og hun er så god en kaninmor.. hun er bare sær den her gang.. som om hun stresser noget mere.. men jah jeg må vente vente endnu... jeg blir bare så bange for at det skal gå galt.. smiley

    men er det her en rede?? for hvis det er så det nok den mærkligste rede jeg nogen sinde har set..


    profilbillede
  • #4   26. jun 2013 og her er et billede af hende i reden.. hun søger den når man åbner buret..

    profilbillede
  • #5   26. jun 2013 Ja det er en rede, men ikke færdigt bygget;)
    Hun søger den, fordi at hun passer på den.
    Det vil du sikkert også opleve når ungerne er født, at så skal mor lige over og passe på ungerne.
    Kan godt forstå at du bliver bekymret, ^^du er jo hendes mor^^ hehe, men tag det roligt.
    Lad vær med at kigge til hende hele tiden, kun når du skal give hende mad osv smiley
    Inden du har set dig om, så har hun født smiley


  • #6   26. jun 2013 jamen sidst hun havde unger der var bare intet overhovedet,, hun så skør den her gang.. men hun er stoppet med at være sur smiley hehe det da positivt.. GG smiley

  • #7   26. jun 2013 Lad hver med at gå ind til hende hele tiden. Hun kan godt udskyde fødslen, og det kan i sidste ende ende galt, hvis der går for lang tid.
    Så giv hende fred og ro, og så skal ungerne nok komme


  • #8   26. jun 2013 går ikke ind til kaninerne når de med unger, før på omkring 19-30 dagen.. ellers kommer jeg der kun for at gi vand og foder.. smiley

  • #9   26. jun 2013 hun stresser nok fordi DU stresser... dyr kan mærke den slags: min kat tisser i min seng når jeg er stresset, det er sådan lige et wake-up call: nå har kræet nu pisset i min seng, så skal jeg åbentbart lige til at slappe lidt af... sker typisk lige før jul hvor jeg er allermest stresset: to af ungerne har fødselsdag, der skal købes gaver og planlægges middage osv...

  • #10   26. jun 2013 hehehehhehe åhhh i guder altså... smiley hvorfor er de dyr sådan...

    jaaarh men jeg elsker jo os mine dyr smiley .. hver og en smiley


  • #11   26. jun 2013 Tja.. Det er en rede, der er på billedet.

    Ifølge vores egen statistik, har vi bemærket, at vores hunner gerne føder på samme dag i drægtigheden. F.eks på 32. dagen - og så altid om natten eller sen aften.

    Efter dag 35 kan du sagtens gennemsøge buret. Er der ingen unger, så føder hun nok ikke..

    Ellers held og lykke med de forhåbentlige kommende unger - er selv lige blevet ejer af 5 levende dværgvæddere her i nat/imorges, hvoraf 2 ser lovende ud i forhold til næste års avlsprojekter smiley


  • #12   26. jun 2013 det lyder spændende... smiley

    jaaah jeg venter.. er nu os 99% sikker på hun er med unger.. smiley men jah der går nok lige en dag mere vil jeg tro.. smiley eller to.. hvad ved jeg.. smiley


  • #13   26. jun 2013 Giv det lidt tid smiley

    Som andre nævner, kan din tilstedeværelse (den bor jo indenfor) godt stresse den, så den udskyder fødselen så lang tid som den kan smiley


  • #14   26. jun 2013 jah men de er som sagt stadig i et værelse for dem selv.. smiley hvor der altså ikk er noget form for aktivitet smiley


Kommentér på:
hvornår føder de ungerne? :/

Annonce