{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp
  • #1   10. jun 2013 Parrings eller brunstprop...

  • #2   10. jun 2013 mange tak hvordan ved man om hvad for en det er og hvordan finder man ud af om hun er med baby


  • #3   10. jun 2013 Hvis du har set en parring, så skal du regne 111 dage frem.
    Hvis du vejer hende daglig eller 1 gang ugentligt, burde du også kunne se at vægten stiger, hvis hun er drægtig.

    Chinchillaer Hjemme har nogle illustrationer af de to forskellige propper. Jeg synes umiddelbart at det der ligner en parringsprop, men det er svært at sige.


  • #4   10. jun 2013 vi har haft vores han i et par mdr. nu og vi har prøvet at veje hende for at se om hun havde taget på og det havde hun og hun er blevet meget rund bag til og spiser mere og de vil ikke vige fra heanden

  • #5   10. jun 2013 Af ren nysgerrighed, hvad er en parringsprop?

    Bettina


  • #6   10. jun 2013 Bettina:
    Det er når chinchillaen bliver parret, så er der sådan en voksprop der frigives fra skeden smiley
    Man kan faktisk finde et par stykker af dem, hvis der forekommer flere parringer.

    Lisbeth:
    Hvornår er den der dimmer fundet? For hvis den er fra for nylig, har hun i hvert fald ikke været drægtig før. Om hun er det nu, er ikke til at sige, det er ikke nødvendigvis en vellykket parring, selvom man finder en parringsprop, men det er det ofte.
    Den du har et billede af, ser også meget frisk ud. De bliver helt indtørrede og stive efter et par timer til en dags tid.

    At de ikke viger fra hinanden, og at hun bliver rundere bag til, er ikke nødvendigvis noget tegn på drægtighed. Hvis man skal veje, skal det også gøres både før parring og efter parring, så man har noget at gå ud fra. Men man kan sige, at hvis vægten stiger meget (relativt), så er hun nok drægtig.

    De sidste par uger til en uge før fødsel, er det også normalt at de søger mod bunden af buret, ligger mere på siden, og spiser mere eller mindre konstant.
    Vi har en lige nu, der gerne skulle nedkomme i løbet af ugen. Hun spiser godt nok mere, men er faktisk ikke ret meget i bunden.

    Jeg vejer ikke mine/vores, jeg kan se og mærke når de er drægtige, men vi har så heller ikke så mange.
    De får en bule der starter helt omme ved rumpen, og stille og roligt bevæger sig op til ca. midt på maven. Der plejer at gå en måneds til vil jeg tro, før man begynder at kunne mærke bulen. Den er meget blobbet/blød i starten.
    Det er desuden meget forskelligt om man kan se på dem at de er drægtige. Nogen bliver kæmpe store, andre kan man intet se på. Og nogle gange tror man, at der mindst er 2-3 unger i en, fordi hun er så stor, og så kommer der en enkelt ud.

    Nårh ja, også der et par uger til en uge før, begynder man at kunne se deres brystvorter ret tydeligt, eller i hvert fald kunne mærke dem.


  • #7   10. jun 2013 Har set sådan en før herinde tror jeg, kan dog ikke huske om det var et marsvin eller en chinchilla.. men der skrev folk at det var en slimprop der var gået(slimproppen går når dyret er tæt på fødsel)..
    Jeg har ikke forstand på chinchillaer så håber folk lige kan byde på om der er hold i det jeg skriver smiley


  • #8   11. jun 2013 Mange tak for de gode svar vi venter og ser hvad der sker vi ved at der nok kommer noget på et tidspunkt


Kommentér på:
hjælp

Annonce