{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

(Marsvin) er hun med unger? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg venter (forhåbentlig) mine første skinny babyer her i februar, men nu er jeg blevet meget i tvivl om hvorvidt hun egentlig er med unger.

De blev sat sammen D. 17 december og der er ikke længere særlig meget aktivitet i buret som i starten, men sådan er det ko oftest når dyrene møder nye dyr. Det er klart hunnen som bestemmer og han får også ofte at vide hvor skabet skal stå smiley bla ved mad, vand og sovestæder.

Ville egentlig bare spørge hvornår man burde kunne se at den var med unger, for lige på øjemål kan jeg ikke rigtig se noget, har prøvet at mærke, men ved faktisk ikke hvordan sådan noget mærkes. Jeg har vejet hende og hun har taget lidt på, men hvor meget mere burde de veje når der jo nu er gået over en måned?

Håbet nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Marsvin) er hun med unger?
  • #1   22. jan 2013 Du kan mærke liv ca 4 uger før fødsel - og er du uerfaren 'mærker', så skal du nok ikke regne med at kunne mærke noget og være sikker i din sag, sådan ret meget før da - du kan meget nemt tage fejl af diverse indvolde og et evt. foster.

    Din tidlisgste termin er jo først sidst i februar, så hvis hun var blevet drægtig med det samme at du satte hende til han, så vil det først være omkring nu, at der er tegn på liv... cirka.
    Men da du teknisk set ikke har nogen anelse om hvornår hun har været i brunst, og hvornår det er lykkedes hannen at gøre hende drægtig - så har du indtil videre kun én ting at gå efter - hunnens vægtstigning.


  • #2   22. jan 2013 Jeg vil sige, at ved en skinny, så bør det være meget tydeligt når hun er omkring halvvejs. Jeg tror ikke man kan tage fejl når en skinny begynder at bule ud.

  • #3   22. jan 2013 Okay tak for svar, hvor meget burde hun ca. stige i vægt om ugen når hun er så langt henne som hun er? smiley

    Cavy Cats: Altså jeg kan godt se lidt, men det kommer an på hvordan hun sidder/står. Altså når hun går rundt synes jeg umiddelbart at hun ser større ud, men når hun sidder eller ligger og slapper af, så har jeg lidt svært ved at se noget. Men jeg vil ikke sige at det tydeligt smiley måske jeg skal have hende på vægten noget oftere, så finder jeg måske nemmere ud af det.

    Anonym: går ud fra at du mener før fødsel. Ja, jeg tænkte de skulle gå sammen indtil en 14 dages tid før.


  • #4   22. jan 2013 Hehe, min hun er bare generelt glad for mad, så den er lidt svær smiley hun hyler altid når nogen går forbi og står gladeligt ved åbningen når der er mad.

Kommentér på:
(Marsvin) er hun med unger?

Annonce