{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Søger billeder (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Efter flere diskussioner med opdrættere i udlandet, søger jeg billeder af "peruanere" eller "alpacaer" med crest.

Hele problematikken ligger i, at der er rigtig mange opdrættere, baseret på nogle gamle tekster om genetik, der har en eller anden ide om, at peruaner/alpacaernes roset-gen dominere over et evt. crest gen, og at man derfor aldrig ville kunne se en crest på en peruaner eller alpaca. Og at man derfor uden problemer kan parre peruaner/alpaca med coronet/merino uden at det får konsekvenser.

Dette er desværre bare ikke sandt.
Jeg har set flere tilfælde af, hvad vi i de nordiske lande kalder perunet. Et dyr, der har to hvirvler på rumpen og en crest i panden.
Bla var der er en svensk opdrætter for et par år siden, der ud af en parring mellem en alpaca og en texel fik hvad der lignede 2 merino unger. Bortset fra, at de samtidig også havde to rosetter på rumpen.

Derfor søger jeg nu billeder af "peruanere" eller "alpacaere", der har en tydelig crest, og så vil jeg forsøge at stykke et eller andet artikel værk sammen omkring denne problematik.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Søger billeder (marsvin)

Annonce