{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

sanni s
sanni s
Tilmeldt:
27. jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Er min kanin med unger ? {{forumTopicSubject}}

Hjælp, mine børn fik for ca 6 måneder siden 2 søde små hun unger, igår hoppede den ene flere gange på den anden og jeg har nu dobbelt tjekket deres køn, Maria ( som den ene hedder) har både tap og kugler og er i allerhøjeste grad sexsuelt aktiv og hedder derfor nu mark !
Mit spørgsmål er jeg aner ikke om den anden lille hun er med unger, hun afviser ham, men er ikke hævet ved kønsorganernerne, hun ligger meget ned med maven mod buret, trækker vejret lidt hurtigere end normalt ( tror jeg ) og er ikke vild for at komme op og kæle... hvad kigger jeg efter og i givet fald hvor langt vil i tro hun er henne ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kanin med unger ?
  • #1   27. jan 2012 Det er normalt at de afviser hannen, når de er blevet parret.. Så ja, der er en chance smiley

  • sanni s
    sanni s Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   27. jan 2012 Mange tak for dit svar,er det ikke usundt når det er søster og bror der har paret sig

  • #3   27. jan 2012 vil lige sætte en ting på plads. Selvom I havde købt to hunner, skal kaniner ikke gå sammen, da de ikke er flokdyr men kolonidyr (søg i forum herinde).

    Du skiller dem fra hinanden - husk at hannen kan parre hunnen igen mens hun er gravid, og derved kan hun føde x 2 med nogle dages interval.

    Man kan ikke som sådan tjekke om de er med unger. Du er nød til at vente ca 30 dage +/-

    Hun skal som altid have opmålt foder, og først når hun har fået ungerne sættes foderet op, da hun skal have nok til at producere mælk.
    En uge inden ungerne er forventet rengøres buret, og man lader hende være.


  • sanni s
    sanni s Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #4   27. jan 2012 Hej Tanja.
    Tak for dit indlæg, Jeg er fuldt ud klar over forskellen mellem koloni og flok, også derfor har vi rigtig god plads til vores dyr ( kaninhøj/jordhøj mm) men jeg er fuldstændig novice på området med dyr af forskellig køn, jeg har dog fjernet hannen, han er i karantæne i skuret, men har ikke haft øje på hvor mange gange og hvornår han har parret sig , så det du siger er at det stakkels lille pus måske skal føde 2 gange med få dage imellem ? Kan jeg hente nogen hjælp hos dyrlægen til at hjælpe hende ??


  • sanni s
    sanni s Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   27. jan 2012 Tak Maja... Med tæt på taler vi der om 14 dage eller et par dage ??

  • #7   27. jan 2012 Der er nok en chance for det..Også hvis hun graver i strøgelsen smiley

  • sanni s
    sanni s Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   27. jan 2012 tak for de mange svar.... ja hun graver meget og flytter hø men vi ser tiden an .... jeg håber da at vi slipper med advarslen denne gang da det jo slet ikke var meningen smiley
    hun spiser godt lige nu og ligger ellers og slapper af så hun virker somom hun har det godt og det er i det store hele det vigtigste smiley


  • #9   28. jan 2012 Men ja, ungerne kan være født handicappede, så tjek dem når de engang er født, men først nus mor kanin på maven så du har hendes duft.. smiley



Kommentér på:
Er min kanin med unger ?

Annonce