{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

marsvin - drægtigheds spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

er der nogle her inde der kan svare mig på om to hunner som evt. er drægtige og skal føde samme "dato" kan gå og føde sammen ?

kan en drægtig hun gå sammen med en ikke drægtig hun og kan den drægtige hun føde uden af det er nødvendig at fjerne den anden hun ?

Hvornår kan man sætte andre hunner ind til en hun der har fået unger efter fødslen.

der kommer nok flere spørgsmål med tiden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin - drægtigheds spørgsmål
  • #1   15. jan 2012 Hvordan ved du, at de skal føde samme dag? Marsvinehunner går drægtige ca. 68-72 dage. Bare fordi de er parret samme dag er der ingen garanti for, at de også føder samme dag.
    Så lader du dem gå sammen når de skal føde er der stadig stor risiko forbundet med det.

    Ja, en drægtig hun kan godt gå med en der ikke er drægtig, såfremt den drægtige ikke bliver stresset af det. Nogen af dem vil helst have lov at føde i fred.

    Man kan sætte andre hunner ind til den der har født så snart hun vil acceptere og tillade at de er i hendes bur sammen med ungerne og hun ikke bliver stresset af deres tilstedeværelse.


  • #2   15. jan 2012 til første spørgsmål ved ikke lige hvor jeg ellers skulle formulere spørgsmål og nej jeg er ikke sikker på de føder samme dag derfor ""..
    hvilken risiko er der da forbundet med det.


  • #3   15. jan 2012 At den ene hun går i fødsel når den anden føder, selvom hun egentligt ikke er klar til det.
    Det kan ende i døde/for tidligt fødte unger og en mor med drægtighedssyge, hvis du er rigtig uheldig.


  • #4   15. jan 2012 Enig med Cavy Cats.

  • #5   15. jan 2012 at de er parret samme dag, er bestemt heller ikke nødvendigvis det samme som at de er blevet drægtige samme dag.

    Hannen vil under alle omstændigheder duske løs på hunnen ved første møde.. brunst eller ej. Så hvis du ikke med sikkerhed kan sige om hunnernes brunstcyklus er ens, så har du nada mulighed hed for at sige hvornår den reelle termin er.


  • #6   15. jan 2012 Helt enig med Cavy

Kommentér på:
marsvin - drægtigheds spørgsmål

Annonce