{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

MM og teddy {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en sød lille løvehoved han og kunne godt tænke mig at vide lidt mere om dem.

Jeg ved ikke om han er MM eller teddy, og hvad forskellen på disse to er? er der nogle der kan forklare mig det?
Fnug (min kanin) Har en utrolig tæt pels, næsten sådan vat agtig.. Og hans pels ugler utrolig hurtigt, så jeg er nød til at rede ham tit og ofte.
Fnug har både en fin manke og har længere hår på bagdelen, men han har dog så meget pels at det ikke er vildt markeret, men det er der smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MM og teddy
  • #1   10. aug 2011 han kan sagtens være både MM og teddy på samme tid. er han teddy har han lang pels over hele kroppen, er han ikke teddy har han kort pels på kroppen og manke om hoved og skørter langs siden. hvis du tager nogen billeder kan vi nemmere hjælpe. Han kan også være Mm og teddy

  • #5   10. aug 2011 en kanin kan ikke være teddy hvis den ikke er enten Mm eller MM, som hardis skriver er det en mutation af mankegenet altså en fejl når kaninen bliver teddy. Der skal altså være et stort M for at kaninen bliver teddy

  • #6   10. aug 2011 Okay..
    Altså, så teddy er faktisk en fejl, så dvs at havde en teddy sådan rent race mæssigt faktisk er dårligt?

    Og så kan jeg se i skriver 3 forskellige slags mm

    mm, Mm og MM ??? Øhh.. Hvad skal det sige?? kan man evt læse om det nogle steder..
    Det er min plan at jeg vil avle løvehoveder.. så det kunne jo være meget rart at havde styr på alt sådan noget inden smiley

    * Jeg skal nok få ham oprettet her i løbet af ugen, skal bare lige havde taget nogle billeder til hans profil *


  • #7   10. aug 2011 Årh.. Super..

    Tak!!


  • #8   10. aug 2011 Jeg kom til at tænke på..
    Hvordan ser man forskel på om det er enkeltmanke eller dobbelt manke?
    Er det hvor tyk manken er?? Eller hvordan vurderes det ?


  • #9   10. aug 2011 okay hehe smiley



  • #10   10. aug 2011 når kaninen er 6-10 gamle vil dem der har MM altså dobbelt mankegen, være skaldet i nakken og ned langs siderne. Når de er voksne skal der en test parring til for at finde ud af det. Det gør man ved at parre kaninen med en mm. Hvis alle ungerne får manke er kaninen MM, er der kun nogen af ungerne der får manke er den Mm. Når man parre to kaniner giver de begge et mankegen hver til hver unge, så hvis mor er mm giver hun et m til hver unge, er far MM giver han et M til hver unge og alle ungerne bliver derfor Mm.

  • #11   13. aug 2011 Tak for dit svar Maria.
    Hvordan er det så med en teddy ? er det en fifty og noget man ikke rigtig kan regne med.. ??



  • #14   13. aug 2011 Nu er min han jo også teddy.. jeg vidste ikke før dette indlæg at det rent race messigt var dårligt med en teddy. jeg har netop nu optettet ham .. Kunne i ikke havde lyst til at give min en vurdering og en bekræftigelse i at det er en teddy ?? jeg er nemlig stadig i tvivl og af lige vel ikke.. han er meget langhåret.. men har sin manke og skørt.. og er faktisk også kortere på rykken end ved manke og skørt.. men af lige vel er det en pelsklump smiley

    Jeg glæder mig til at gå igang med min avl .. men min kære fnug kommer nok kun til at avle hygge kaniner.. !!


  • #16   14. aug 2011 Tak smiley

    Altså.. tjo... det er alm pels på ryggen men dog længere end på vores nye hunner.. men ja.. pyt med det.. uanset hvad er han i hvert fald nuser smiley hehe


Kommentér på:
MM og teddy

Annonce