{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Guldhamster eller dværghamster? {{forumTopicSubject}}

Lige nu passer vi min bedsteveninden dværghamster smiley og min far elsker det bare! Han lovede mig at når booh (mit nuværende marsvin) dør, må jeg gerne få et hamster.

Altså. Jeg syntes at dværghamster er Mega søde men jeg har aldrig mødt et guldhamster før. (Andet end i plantorama). Vi vil selfølgelig også gerne have at min venindes hamster og mit fremtidige hamster kan lege sammen så hvad gør jeg?? Dværghamster eller guldhamster?

Og hedder det en eller et hamster?😂


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster eller dværghamster?
  • #1   15. feb 2019 Altså det kommer også an på pladsen. Et guldhamster kræver et større bur end dværghamstre, men du kan jo prøve at læse lidt om dem. Det er jo dig selv som skal beslutte det i sidste ende smiley
    Og det hedder en hamster


  • #3   16. feb 2019 Det hedder en hamster smiley

    Jeres hamstere kommer aldrig til at kunne lege sammen. Man skal aldrig sætte to hamstere sammen, medmindre det er for at få unger og selv der kan det gå galt.

    Om du skal have guld eller dværg hamster er 100% en smagssag. Jeg ved at der er en del af dem der har flere, som både har dværge og guld.

    Sørg for at købe ved en god opdrætter, ikke hos dyrehandleren. smiley
    Du kan finde en liste over dem her, finde mere information og links til gode sider, samt se hvor der er udstillinger, måske er der en nær dig, så du kan komme og kigge.
    https://hamsterforeningen.dk

    For dværgene er mindste målene for bur 50x40 og guldhamster 80x40, jeg vil dog altid sige jo større jo bedre. Jeg personligt ville ikke holde en aktiv lille dværg på mindre end 80x40, men der er andre der gør og hvor det fungere, men jo større bur du kan give den jo bedre. smiley

    Dværgene skal have hjul på minimum ø20 stående eller ø17 liggende. Guldhamster er ø27 stående og jeg kan ikke lige huske liggende men jeg er sikker på at det står inde på dansk hamster forenings hjemmeside.


    Hvis du har Facebook kan du også melde dig ind i gruppen for dansk hamster forening, der sidder nogle virkelig søde opdrættere og andre hamster glade personer der med glæde svare på spørgsmål og hjælper smiley


  • #4   20. feb 2019 De kan aldrig komme til at lege sammen.

    Ved ikke hvor du er fra, men jeg har en guldhamster du gerne må møde. Dem i dyrhandleren er ikke tamme og kommer sjælendt fra optimale forhold, så lad ikke dem være dit første indtryk. Dværghamstere fra dyrhandleren er hybrider og derfor ofte syge - så jeg ville uanset hvad anbefale dig at finde en registreret opdrætter og købe derfra


Kommentér på:
Guldhamster eller dværghamster?

Annonce