{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Hvilke farver til udstilling? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal til at have en kanin unge og vil gerne vide hvilke farver som kaninen skal have, for at komme til udstilling...Har allede en kanin, men den er wienertegnet så den kan ikke komme med?- det har jeg fået afvide ihvertfald...

Har nogle farver som jeg godt kan lide, men vil også vide om der er andre farver som der er fine til det smiley

- Kappetegnet
- Japaner tegnet
- isabella
- zobel
- havana


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke farver til udstilling?
  • #1   5. maj 2011 Alle racer og farver (dog med undtagelser af nogen) kan udstilles.. Det er mere om farven er korrekt, osv..

  • #2   5. maj 2011 ja, men vil gerne vide hvordan det skal være korrekt...men fik bare afvide at min kanin ikke kunne komme med til udstilling

  • #3   5. maj 2011 Wienertegnet er ikke en godkendt farve, derfor kan den ikke udstilles smiley

  • #4   5. maj 2011 For det første skal du vælge en race, som du ønsker at gå på udstilling med. Derefter skal du undersøge, hvilken variant du ønsker at anskaffe dig. Af dem du har nævnt, er det nok nemmest at få gode point med de ensfarvede, det er meget vanskeligt at avle japanere med ordentlig tegning, og når en avler endelig får et godt eksemplar, er det normalt en keeper smiley

    Jeg kan lige kort løbe det mest væsentlige igennem ved de forskellige varianter du har nævnt.

    Isabella: Grundfarven er gulbrun, slør og maske er med blåt skær. Bundfarven er lys gulbrun, øjenfarven skal være gråbrun og neglene skal være grå.

    Havana: Grundfarven er mørk brun og skal gå så langt ind ad hårstråene som muligt. Farven på maven er noget mattere. Øjnene skal være mørkebrune med rubinglans, neglene mørkebrune.

    Kappetegnet: Findes i mange farver. Tegningen skal dække størstedelen af hovedet, ned ad ryggen og siderne, samt hele ørelængden. Den ideelle kappetegning er uden hvide pletter i tegningen. Hvide pletter på ørerne giver diskvalifikation

    Japanertegnet: Tegningen består af to farver, der skal fordele sig som et skakbræt hen over kaninens krop. Ideel tegning: Ørerne har hver sin farve, og hovedet er delt på midten hvor farverne skifter side. Dette fortsætter ned langs kroppen. På kroppen skal kaninen mindst have 3 tydelige bælter. Hvert farvebælte skal mødes på ryggen med modsat farve.

    Zobel kommer i mange varianter og ikke alle er godkendte, så dem gider jeg ikke at forklare :-)!


  • #5   5. maj 2011 Lykkeline du mangler en ting hos de kappetegnet smiley

    Deres hvide pletter i kappen over ryggen, må ikke gå længere ned end til skulderbladets slut punkt (:


  • #6   5. maj 2011 Det har du helt ret i, Lisa! Det glemte jeg at få med smiley

  • #7   5. maj 2011 wow hold da op!! jeg vil gerne have en cashmere vædder, fordi jeg synes de er super søde

Kommentér på:
Hvilke farver til udstilling?

Annonce