{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

dorthe o
dorthe o
Tilmeldt:
21. maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

døde kanin unger igen {{forumTopicSubject}}

Øv så var der igen et kuld døde kanin unger. Det er anden gang, er der nogen gode forklaringer på det?

Og skal man lade være med at prøve igen?

De er ellers så fine og vejer mellem 38 og 50 gram.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  døde kanin unger igen
  • #1   25. apr 2011 Hvis det er samme hun som igen har født døde unger, så ville jeg lade hver med at prøve

  • #2   25. apr 2011 Hvis du har brugt samme han, så kan du evt. prøve med en anden han.

    Jeg havde en hollænder hun som to gange fik dødfødte unger, hvor jeg brugte samme ham.
    Så slap en af mine hanner løs og der kom et ups kuld. Og denne gang var ungerne levende smiley


  • #3   25. apr 2011 Kristina R:
    Men så burde man måske helt ophøre med avl på begge dyr, da de helt åbenlyst giver noget dødeligt videre til ungerne...
    Der er jo ingen grund til at avle videre på sådan noget.


  • #4   25. apr 2011 Nu var det jo heller ikke ligefrem med vilje at jeg fik hende parret 3. gang vel ? - det var jo ligesom et UPS kuld.

    Hankaninen var ikke min, så jeg har ingen idé om de har avlet vider med ham - men han havde før lavet mange levendefødte unger.

    Jeg skriver bare mine erfaringer smiley


  • dorthe o
    dorthe o Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   25. apr 2011 Vi parre hende ikke igen, vil hverken udsætte hende eller os selv for det, hun skal bare have lov til at leve hendes frie kanin liv, det er vist det hun gerne vil smiley

    Sidst kom der en unge 6 dage efter de andre, så det frygter vi sker igen, er der nogen grund til bekymring?


  • #6   25. apr 2011 Hold øje med om hun ændre adfærd

  • #7   26. apr 2011 Kristina R:

    "Hvis du har brugt samme han, så kan du evt. prøve med en anden han."

    Det der virker ellers som en ret åbenlys opfordring til at prøve en anden han, og ikke som et udtryk for erfaringer.


  • #8   26. apr 2011 Jeg kom bare med et forslag.
    Det har virket for mig = mine erfaringer.

    Man skal jo ikke udelukke alt, bare fordi der er nogle stykker som skriver at det ikke kan lade sig gøre. Så jeg ville bare skrive at jeg har prøvet det samme.
    Det afhænger jo også af omstændighederne om der skulle avles på den igen. Tænkte at Dorthe viste nok om sin kanin til at vide om der skulle avles vider med den, for så meget information står der jo heller ikke i teksten - fx. at der stadig kom unger 6 dage efter de andre - for nej så vil jeg nok ikke avle videre med den.


Kommentér på:
døde kanin unger igen

Annonce