{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Han og hun marsvin sammen {{forumTopicSubject}}

Min datter har fået to marsvineunger (de er pt. ca 4 uger), som viser sig at være en han og en hun. De skal måske have unger engang, men ikke endnu.
Mit spørgsmål: Vil det fungere, at marsvinene går i samme bur, blot med en væg/gitter til at adskille dem, så de stadig kan snakke sammen/høre hinanden?

Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han og hun marsvin sammen
  • #1   18. sep 2018 Som jeg forstår det, så er de søskende. Det er ikke smart at lade søskende parre, da ungerne kan blive alvorligt syge eller handicappede

  • #2   19. sep 2018 Det kan fungere, men det er bestemt ikke optimalt når man har i mente hvor mange måneder det kommer til at dreje sig om.
    Er de søskende, er det heller ikke lige den fedeste plan at få unger på dem.
    Når det så er sagt, har i så overvejet de negative ting ved avl? Det er en rigtig god ide at have dem med i sine overvejelser.
    Hvad med bagefter? Han og hun skal ikke gå sammen permanent. Hvad skal der ske med ungerne? Der er ikke altid et hurtigt salg garanteret, og det kan godt ske at man sidder med sine salgsdyr I mange måneder.... og de skal være kønsopdelt fra de er 4 uger og vejer 300g.
    Hvad hvis der går noget galt? Det sker ofte udenfor dyrlægens normale åbningstid, hvilket jo gør mere ondt i pengepungen. Der er altid en risiko for at man mister både hun og unger, og det kan være både grimt og dramatisk - det sker ikke kun for naboen.

    Ja, det er så hyggeligt med unger,... Men det er virkelig ikke en fed oplevelse hvis det går galt.


  • #3   19. sep 2018 kan godt være hun er gravid, kommer mest an på hannens str for hun er kønsmoden når hun er 3-4 uger. Hannerne kan dog ikke find ud af det med at parre før de er omkring 5-6 uger eller mere, så i kan håbe han er for lille... få dem skilt ad nu og kryds fingre for han ikke har nået det. Hvis i gerne vil høre på konstant gnaven i tremmer så skal i bare sætte dem i hvert sit bur ved siden af hinanden eller i et med tremmer imellem...;)

Kommentér på:
Han og hun marsvin sammen

Annonce