{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Line E
Line E
Tilmeldt:
17. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvordan hved jeg mit dværghamster er gravid? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder
Jeg har et nyt dværghamster jeg købte i plantorama problemet er at der jeg købte hende var hun lille men her en uge efter jeg købte hende er hun enormt tyk og bygger hulet heletiden hun har med rund omkring maven kan det være muligt at hun er blevet gravid før jeg købte hende for det er ikke fordi jeg giver hende godbidder hele tiden og hun spiser heler ikke meget😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan hved jeg mit dværghamster er gravid?
  • #1   18. okt 2017 Hun kan godt være drægtig ja, men der er vist ikke så meget andet end afvente og se.

    Men, at hun bygger huler - det er jo altså meget normalt for en hamster smiley Det er det de gør.

    Hamstere har ikke så lang en drægtighedsperiode, lige lidt over 2-3 uger, afhængig af art. Så du må vente og se, om der er kommet unger indenfor den frist.


  • Line E
    Line E Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   19. okt 2017 Ja hved godt det er normalt at de byggethulet men hun graver huler og huler steder hun aldrig gør som fx hovedsiden af huset osv hun vejer 25 gram hved ikke im det er meget for sådan en men ja håbet lidt hun får nogle super søde unger har oplevet hved mit første hamster at den blev gravid uden jeg satte en han ned til hende hun fik 3 vidunderlige små unger

  • #3   20. okt 2017 Endnu en grund til at købe dyr ved private opdrættere; der ved man hvad man får. smiley

    For det første er din hamster højst sandsynligt for ung til at blive mor, hvilket kan give komplikationer af forskellig art.
    Dernæst er din hamster næsten med garanti en hybrid. Der er lidt flere ting man skal være opmærksom på ved dem:
    https://hamsterforeningen.dk/hybrider

    Det frarådes på det kraftigste at avle på hybrider.

    Hvis du ønsker et sundt kuld unger, så få to renstammet hamstere (campbells eller vinterhvid) med stamtavle og lav et ordentligt kuld. smiley

    Med venlig hilsen
    Loannis Hamsteri,
    DHF-registreret opdræt af guldhamstere og campbells dværghamstere.


  • #4   20. okt 2017 Men hvis du kun har haft hamsteren i kort tid, ved du vel ikke om dens hulebyggeri er unormalt for den?

    Ellers er jeg helt enig i Loannis hamsteri's gode besked.

    Der er mange årsager til at man kan håbe din hamster IKKE er drægtig.


  • #5   20. okt 2017 Rollo, hun skriver at hun har haft hamster før (som også fik unger... smiley ). smiley


    Pssssst...
    Muuuh fra kalvemor Louise aka crazy yorkie lady. smiley


Kommentér på:
Hvordan hved jeg mit dværghamster er gravid?

Annonce