{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Kanin der ikke kan tåle godbidder, grøntsager, etc...? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har jo min dejlige han-kanin, Nemo, som er en blanding af hermelin og noget, jeg ikke rigtig ved. Han er 1½.
Anyways, han har været her siden januar og han er faldet rigtig godt til, men mit problem er, at han ikke kan spise godbidder (tørrede gulerødder, tørrede æbler, etc), OG grøntsager (persille - som han ELSKER - mælkebøtter, etc.) og jeg ville lige høre, om nogen af jer har en forklaring/selv har prøvet det eller noget? Jeg er lidt bekymret for ham, for jeg vil selvfølgelig ikke give ham disse ting, hvis det giver ham dårlig mave, men synes det er mærkeligt han ikke kan spise andet end hø og tørfoder, uden at få dårlig mave?
Det skal lige siges, at jeg - de sidste 3 dage - ikke har givet ham noget som helst andet end tørfoder og hø, og hans mave har fungeret fint. Jeg håber virkelig I ved, hvad det er og at I kan hjælpe mig! På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin der ikke kan tåle godbidder, grøntsager, etc...?
  • #1   30. jul 2014 Når du giver ham grønt, hvor store mængder er det så?
    Giver du alm. eller økologisk?

    Hvis det ikke er øko, kan det tænkes at der sidder rester af sprøjtemidler på, selvom det bliver skyllet grundigt, og det måske er det han reagerer på.

    Det kan også være at han bare ikke er vant til fugtigt grønt, og hvis det er tilfældet, skal maven lige vænnes til det. Det gøres bedst ved at starte med små mængder, og så stille og roligt give mere, over nogle uger til et par måneder.

    Det kan også være der er noget han ikke kan tåle. Hvis det er tilfældet, er det nemmest at du bruger udelukkelses metoden. Du starter helt enkelt med en type grønt. Igen i små mængder først, og så øger du stille og roligt mængden.
    Når den ene ting er introduceret, går du så videren til en ny ting, og bliver ved sådan. Så kan du se om der er noget han reagerer på.


  • #2   30. jul 2014 Jeg køber normalt kun økologisk til ham, og jeg har overvejet tanken, om han ikke er vant til det, for det virker nemlig heller ikke sådan. Jeg giver ham ikke så store mængder, fordi jeg netop ville lade ham vænne sig til det.

    Jeg vil helt klart tage dit råd og vænne ham, stille og roligt, til at spise grøntsager og se, om det virker. Tusind tak for dit svar, det var meget hjælpsomt! smiley


  • #4   30. jul 2014 min gider ikke gulerødder, men så længe han spiser sit hø og sine piller er jeg ikke bekymret


  • #5   31. jul 2014 Vilde kaniner lever af grøntfoder hver dag - det kan du efter en tilvænningsperiode også få din kanin til.
    En kanin på 1½ år kan faktisk leve HELT uden kraftfoder.


  • #7   31. jul 2014 Jeg havde en kanin der ikke kunne tåle æbler, hun kunne være dårlig i en uge, hvis hun fik en enkelt bid smiley
    Min hun var også allergikanin smiley

    Lige nu har jeg en der er allergisk overfor støv, og en det er allergisk overfor alt strøelse, undtagen Carefresh smiley


Kommentér på:
Kanin der ikke kan tåle godbidder, grøntsager, etc...?

Annonce