{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Marsvin drikker og spiser mindre {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et marsvin på ca 4 år, det fejler ingen ting, men her den sidste uges tid er hun begyndte og lade hver med at spise det grønt og andet godt jeg lægger ind til hende, og hun drikker heller ikke så meget mere og der kommer heller ikke så meget afføring som der plejer... Nogle idéer til hvad det kan være?

Har kigget hendes tænder og de fejler ikke noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin drikker og spiser mindre
  • #1   28. jul 2014 Du kan ikke se ned til hendes kindtænder. Smut til dyrlægen med hende og få ham/hende til at kigge på kindtænderne.

  • #2   28. jul 2014 Jamen har den ikke kun de 4 for tænder? Det fik jeg afvide en gang

  • #3   28. jul 2014 Nej de har også kindtænder. De skal jo også kunne tygge maden. Dehar fortænderne og kindtænder der sidder godt skjult langt tilbage i munden. smiley

  • Nana S
    Nana S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #4   29. jul 2014 Som Katrine siger, så kan du ikke se kindtænderne uden et særligt instrument, som dyrlægen har.
    Afsted, hvis du ikke allerede har været der. Et marsvin må ikke stoppe med at spise og drikke, da de kan udvikle fedtlever på under 18 timer uden mad - og det dør de af.


  • #5   29. jul 2014 Den drikke og spiser jo, men bare ikke så meget som det plejer.

  • #6   29. jul 2014 De tænder skal stadig tjekkes!

  • Nana S
    Nana S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #7   30. jul 2014 Som Katrine siger, så skal de tænder altså tjekkes. Hvis et marsvin har tandproblemer så optager de ikke deres føde optimalt, fordi de ikke kan findele det. Det ender i sidste ende med et marsvin, der har tabt sig så meget, at det ikke vil kunne klare en eventuel narkose, som skal til i de fleste tilfælde, hvis der er dannes tandspidser eller tandbro over tungen. Kom afsted. smiley

  • #8   30. jul 2014 Det har jeg da os tænkt mig at den skal... Rolig nu, det kræver da lig dyrlægen har tid.

  • #9   30. jul 2014 Det er ikke bare om noget tid de skal tjekkes, de skal tjekkes NU. Marsvinets mave og tarme kan ikke holde til at gå i stå. Så lukker de ned og så skal marsvinet aflives.

  • #10   31. jul 2014 Slap da a! Den har været ved dyrlæge og den fejler ikke noget! Men kan squ da ikke bare gå ind til dem og sige at jeg skal før alle andre pga et marsvin som faktisk har det fint nok men bare ikke spiser så meget som den plejer og det kan lige så godt være varmen! Husk det ferie tid!

  • #11   31. jul 2014 Den er ikke ok når den spiser mindre, der er meget kort fra den spiser mindre til den slet ikke spiser og marsvin kan ikke tåle at gå fra kosten ret længe da den så udvikler fedtlever og derfra ikke kan reddes.

    Så det er faktisk ganske alvorligt. Dyrlægen burde også have tjekket kindtænderne da du var der sidst med dyret, hvis dyrlægen altså viste noget om marsvin. Og derfor havde jeg allerede derefter valgt en anden dyrlæge med viden om marsvin.

    Selvom det har været varmt hos mig, har let 30 grader i stuen hvor dyrene går her om sommeren så er ingen af dem gået fra kosten eller lign. de spiser blot mere når det så er køligere mens de i varmen ligger og daser.

    Men som sagt hvis der er/var noget galt med tænderne så er det faktisk ganske alvorligt for et marsvin.


  • #12   31. jul 2014 Sidste gang jeg var ved dyrlæge med det er 3 år siden, nu skal vi lig være enige om at jeg ikke gå så meget op i det, for mig er det bare er kæledyr til min søn, ikke udstilling eller Avls halløj.
    Jeg går Til dyrlæge med det hvis der noget galt.
    Og det skal ikke forståes som om jeg ikke er dyr ven for det er jeg meget, det derfor jeg har det da det kommer fra en familie som ikke passede det ordentligt...
    Og hvis min dyrlæge har sagt at det er iorden og ikke fejler noget så det det jeg retter mig efter, jeg går ikke til en special dyrlæge for et marsvin, hvis det var min hund eller hest så var det noget andet....

    Men hvorfor skulle det ikke påvirkes a varmen? Når alle andre bliver det?


  • #13   31. jul 2014 Det handler ikke om at går til en special dyrlæge, men det handler om at rigtig mange dyrlæge ikke aner noget om marsvin og derfor fejlbehandler dem.

    En dyrlæge som ved bare lidt om marsvin burde vide de har kindtænder og så tjekke dem ud fra det du beskriver. Og derfor vil jeg mene at dyrlægen ikke aner noget om marsvin, og derfor ville jeg på ingen måde være sikker på han/hun har ret i at tænderne intet fejler.

    Jeg ved godt der findes masser af mennesker som er autoritets tro og anser en dyrlæge for en der helt sikkert ved hvad han/hun snakker om. Men det er altså desværre ikke altid tilfældet.

    Forskellen på os er såment ikke at jeg går op i dem eller lign. men at jeg til hver en tid anser mine dyr for lige, jeg ville gøre det samme for mine marsvin som jeg ville for mine katte eller for en hund eller en hest.
    Hos mig er ingen af mine dyr mindre værd end de andre.

    Men hvis det er din holdning til det at fordi en dyrlægen som det tyder på ikke ved noget om marsvin siger ok for tænderne osv. så er der ikke noget galt.

    Jamen så er der ikke meget vi andre kan råde til dig, udover held og lykke med marsvinet fremover. Håber ikke det viser sig det er tænderne for så er det marsvinet som der taber her. Så lad os endelig håbe det bare har været varmen, men så skulle der jo være bedring allerede da varmen er markant mindre i disse dage.


  • #14   31. jul 2014 Han har jo tjekket kind tænderne?!
    Jeg ser os mine dyr for lige men jeg smider ikke 4000 kr efter et marsvin det betyder det virkelig ikke nok til....
    Jeg ved udmærket godt at en dyrlæge ikke altid har ret har jeg selv oplevet, men når han har tjekket tænder og KINDTÆNDER og de ikke fejler noget så tror jeg ham...


Kommentér på:
Marsvin drikker og spiser mindre

Annonce