{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsparing til kanin
  • #1   22. jul 2014 Nej.
    Men jeg har altid haft en buffer på min konto. Jeg mener den var på 3-4.000 da jeg var yngre.
    Så når der kom penge ind, havde jeg en minimumsgrænse for hvad jeg ville have stående, og så brugte jeg bare ikke penge, hvis grænsen var nået.
    I dag går vores opsparing bare stille og roligt op. Vi har ikke en særlig konto til dyrene, da det hurtigt ville blive noget uoverskueligt for os.

    Men hvor meget man sætter på en opsparing, kommer jo an på hvor meget man får om måneden.
    Hvis vi nu sætter sterilisationen i den dyre ende, så du er sikret at have penge nok, så siger vi 2000 kr pr. kanin. Det er 4000 du skal have sparet sammen.
    Så siger du at du har 1 år til at gøre det.
    4000kr / 12 måneder ~ 335 kr om måneden (rundet op med et par kr), du skal sætte til side.


  • #2   22. jul 2014 Okay ja sådan kunne man også gøre det så tror jeg at jeg bare sætter 350 kr til side til det smiley

  • #4   22. jul 2014 Næ.. Får foder gratis

    Køber en stor sæk halm, hø og træspåner, så det vare i rigtig mange måneder. Plus jeg samler græs ind engang imellem (og tager også kaninen ud i snor)

    Dyrlægen kan jeg afdrage hos hvis det skulle gå helt galt..

    Ellers kan jeg låne af kæresten eller hans far smiley

    Hvorfor vil du først neutralisere næste år? Jo yngre de er jo bedere går de igennem operationen..


  • #5   22. jul 2014 Hvorfor sætte sig i gæld, og låne sig til et indgreb, man kan spare sammen til på et år eller mindre?

  • #6   22. jul 2014 Pia N - Fordi hvis det er akut kan der ikke gå et år..

  • #7   22. jul 2014 Ja, vi sætter begge et beløb ind på en kanin konto smiley

  • #8   22. jul 2014 Men Beltane, en sterilisation er jo langt fra altid akut.
    Jeg forstår bare ikke logikken bag at låne sig til ting, eller forvente at man kan benytte sig af afbetaling, og et eller andet sted vejlede andre til at have samme adfærd.


  • #10   22. jul 2014 Beltane:
    Det er muligt jeg har misforstået hvad du skriver.
    Jeg har læst dit indlæg igennem en del gange nu.
    Din kommentar om at låne penge, virker nemlig på mig i første omgang, som en direkte ide til at kaninerne skal steriliseres nu her.
    Men det kan også forstås sådan, at du låner hvis lokummet brænder, og ellers selv står med pengene, og det ikke har noget som helst med Victorias situation at gøre.

    Så hvis sidstnævnte er tilfældet, så må du undskylde misforståelsen smiley


  • #11   22. jul 2014 Jeg vil heller selv ligge penge til side og spare op på den måde end som at låne. Fordi at sterilisere sine dyr er ikke akut og jeg gør det fordi at jeg gode erfaringer med det også var det bare om andre lagde noget til side og hvor meget smiley ville have det skidt det med at låne ved dyrelæge medmindre jeg virkelig stod i en situation og ingen penge havde men så ved jeg at jeg kan låne af min kæreste eller forældre men det skulle også være meget akut.

  • #12   22. jul 2014 Pia n, nu er min kastreret og det kostede under 2000 kr det havde jeg skam penge til

  • #13   23. jul 2014 Ja jeg har også en dyrlæge konto. Der er vist en 30.000 på lige nu, den er så både til heste, geder, kaniner og chinchillaerne. Den bruges dog kun til akutte ting. Så hvis jeg ved, at der er en sterilisation på vej, så spare jeg op til på min budgetkonto smiley

Kommentér på:
Opsparing til kanin

Annonce