{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Mange kaniner - Ét bur? {{forumTopicSubject}}

Hej GG!

Jeg kom til at fundere over noget:
Som bekendt er kaniner et kolonidyr, og ikke flokdyr (til jer der ikke er klar over forskellen - Kolonidyr har behov for albuerum, og hovedsageligt "egen bolig" hvor flokdyr, som kaninen oftest misforståes som, kan sagtens gå mange op af hinanden og bo sammen i evt. samme hule) men hos f.eks. dyrehandlere som Plantorama, er der utroligt mange kaniner der går sammen på meget lidt plads - Selvfølgelig bliver de købt, men nogle sidder måske i flere måneder før han bliver købt, og de har kun en hule af gemme sig i.

Kom egenlig bare til at sidde og tænke over det - Kan de ikke risikere at blive "voldsomme" overfor hinanden, når det kommer til territorie?

Knus fra Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange kaniner - Ét bur?
  • #1   11. jul 2014 Det er netop én af grundene til IKKE at købe kaniner hos Plantorama og lignende steder (Dyrehandler). Køb hos seriøse avlere, der sørger for plads til kaninerne og når de bliver store ÈT BUR TIL HVER KANIN. Det andet er dyremishandling.

  • #2   11. jul 2014 Jeg er nemlig ret enig - Det må være enormt ubehageligt at gå så mange sammen. Især nu hvor der kommer så mange børn og kigger på dem - Det må være meget stressende!
    Generelt er det også synd, når de er i rum for sig selv, og står sammen med fugle for der er bare en konstant larm.


  • #4   12. jul 2014 Helt enig med Kaffa her ...

    * siger en ejer af to voliere-gående hunkaniner der går fint sammen - begge neutra.


  • #5   12. jul 2014 Så længe sidder de jo heller ikke i de bure og mens de gør er de ikke så gamle, dvs ofte inden de bliver rigtig kønsmodne og dyrehandleren vil også gerne ha' dem inden de er 8 uger, har hørt dyrehandlere som helst vil ha' dem når de er 5-6 uger, for så er de små, nuttede og nemme at sælge.
    - Bliver de for store, så bliver de aflivet.

    Mange af kaninerne kan ganske sikkert også ses med sår hvis man kigger dem grundigt efter.

    Det er jo ikke kun vild slåskamp til døden agtig der sker ved at lade dem gå sammen, så kombineret med at de alle er unge og hvis en virkelig fik hak m.v. bliver den ganske givet også "bare" aflivet.

    Ja, jeg har ikke stor tiltro til dyrehandlerne.


  • #6   12. jul 2014 Dyrehandlere ved ikke bedre. De gør sig ikke kloge på nutidens viden. Der er problemet basta.

  • #7   12. jul 2014 Det er ikke rigtig Jens.

    Hos dyrehandlerne er det i langt de fleste tilfælde et spørgsmål om økonomi. De har simpelthen ikke råd til at have et bur pr kanin. Det kræver meget plads. Plads der kunne være brugt til at have andre dyr - eller endnu bedre - varer der ikke er dyr.

    Faktum er, at det ikke er dyrene de tjener deres penge på.
    De har jo også en masse udgifter, i form af husleje, lønninger, strøm osv.
    Det er lidt nemmere for private at bruge penge, uden at få noget ind igen, end det er for erhvervsdrivende smiley


  • #8   12. jul 2014 I forgårs var jeg i en dyrehandler for at kigge på petcaddyer og så, så jeg 2 kaniner og 1 MARSVIN sammen i et bur hvor du skulle bukke sig heletiden og det var på størrelse med jaaa et lille hamster bur og jeg blev bare så ked af det ;( jeg var lige ved at tage de to kaninet med hjem og befrie dem fra deres lidelser og de var bare sådan nogle smukke japaner tegnede dværgvæddere jeg hader det (det var på min ferie i frederikshavn)

  • #9   12. jul 2014 Stald Jessing:
    Kan du ikke lide de forhold de har dyrene under, så lad være med at støtte butikken økonomisk.
    Hvis du køber dyrene, bekræfter du butikken i at de kan tjene penge på at have dyr gående sådan.
    Hvis du køber tilbehør, støtter du dem økonomisk, så der ikke er nogen grund til at de ændre forhold.


  • #10   12. jul 2014 Jeg købte så heller ikke noget der inde, men hvor kan man ellers købe kanin tilbehør?

  • #11   12. jul 2014 Online...
    Ellers er der en del foderstoffer der ikke har dyr.
    Maxi Zoo har heller ikke dyr.

    Men du kan jo bare lede efter dyrehandlere, hvor du har det ok med dyrenes forhold, og så støtte dem.


  • #12   12. jul 2014 Jeg handler allerede meget i maxizoo så det er super så stopper jeg bare med tantes have osv. smiley

Kommentér på:
Mange kaniner - Ét bur?

Annonce