{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

Utilregnelig {{forumTopicSubject}}

Hej!
- håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig!

^ når jeg skal tage min kanin silke ud af hendes bur, vrider hun sig, og prøver sådan at komme fri fra mig, og det gør jo ret ondt, med de klør hun har! Og når jeg så sætter hende ned endte på gulvet eller i sofaen, så stamper hun hårdt med sine bagben --> kan hun ikke lide mig eller hvad??
^ men når hun så er ude at buret, så vil hun gerne nusses, og hun slikker også på mine hænder og sådan noget, så hun burde godt kunne lide mig?:-)
- noget andet er, hun gider ikke sidde i mine arme og blive kølet for:-/

-- nogle der ved hvad jeg kan eller skal gøre, for det bliver bedre:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utilregnelig
  • #1   11. jul 2014 Og det samme når jeg skal sætte hende ind i hendes bur igen, så vrider hun sig også og prøver at hoppe fremad!

  • #2   11. jul 2014 Kaniner er byttedyr. Det er helt naturligt at de ikke kan lide at blive holdt fast...

  • #3   11. jul 2014 Og det samme når jeg skal sætte hende ind i hendes bur igen, så vrider hun sig også og prøver at hoppe fremad!

  • #4   11. jul 2014 Men hun burde da vide efterhånden at hun komme ud, og det kun er for hendes skyld?
    ^ er der ikke noget man kan gør ved det??


  • #5   11. jul 2014 Kaninens hjerne er lille, den kan ikke tænke så langt som til at du kun gør det for hendes skyld smiley
    At kaninen er byttedyr gør at den er født med en masse instinkter om at den ikke skal blive ædt af et rovdyr.
    Selvom blandt andet hestene har været hos menneske ri mange tusinde år, så bliver min pony altså stadig bange hvor der pludselig står en skraldespand som ikke var der igår smiley
    det samme gør sig gælende for kaniner. instinkterne sidder dybt i dem og det må man respektere. Man kan så træne dem til at blive undertrykt, men de vil altid være der.

    Når kaninen stamer i jorden er det som oftest for at fortælle flokken at der er fare på færde, hvilket tyder på at din kanin er meget utryg i situationen smiley


  • #6   11. jul 2014 Nogle hunkaniner er ret eeh... strikse... når de er ved at blive kønsmodne, det kan jo også være det smiley

  • #7   11. jul 2014 Klip kløerne, hold hende tæt på kroppen med hovedet op af.

  • #8   11. jul 2014 Men hun burde da vide efterhånden at hun komme ud, og det kun er for hendes skyld?
    ^ er der ikke noget man kan gør ved det??


  • #9   11. jul 2014 Mange tak for jeres svar! Der var meget god viden:-)

  • #10   11. jul 2014 Hun lærer ikke nødvendigvis ar det med at blive taget op = løbetur.
    Hendes instinkter ligger meget dybt i hende. Det er ikke noget man bare lige kan lære hende ikke at reagerer på.

    Og det har intet med hendes hjernes størrelse at gøre. Intelligens er mange ting, bare fordi en kanin måske ikke lige er logisk tænkende ifht hvem der løfter og hvad der sker efterfølgende, betyder det ikke at hjernen ikke kan være udviklet til andre ting, som vi mennesker så ikke er så gode til.


  • #11   13. jul 2014 Pia, jeg ved godt det ikke er hjernens størrelse som afgører det, men at begynde at forklare hvorfor præfrontale cortex er mindre udviklet hos kaninen da den er byttedyr, og hvilke ændringer det giver fra vores tankegang, ville nok være lige lovlig nørdet smiley

  • #12   13. jul 2014 Der er jo flere måder at tage en kanin ud på. Hvordan gør du? Prøv evt. at kæle lidt med hende inde i buret, inde du tager hende ud.

  • #13   13. jul 2014 Iris: men at insinuere at dyret er dumt pga hjernens størrelse er den sikre vej til at skubbe til myter om intelligens vs hjernestørrelse...
    Så var det måske mere oplagt at sige, at hjernen ikke er lavet/udviklet til den type tanker.


  • #14   13. jul 2014 Pia, det har du ret i, havde ikke tænk over at det kunne forstås sådan smiley

Kommentér på:
Utilregnelig

Annonce