{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

VIGTIG MEDDELSE TIL ALLE {{forumTopicSubject}}

Hej piger og drenge

Jeg oplever desværre rigtig mange falske galleri oprettelser for tiden. Det er i sær kaniner og dværghamstere det drejer sig om.

Den første jeg opdaget havde bl.a. brugte et af mine billeder.

Nogle gode kendetegn er:
- at buret dyret opholder sig i er forskelligt på hver billede
- at man kun har et til to billeder af dyret resten er "familie" eller "venner",
- at ungen har fået et totalt farveskift fra unge til voksen, eks grå som unge, men brun med hvide poter som voksen,
- at billederne skifter meget i kvalitet, og det ofte er små billeder,
- at der står "gnavergalleri" to gange på billedet.
- at man enden slet ikke kan sige noget om dyret, eller man har en hel vild uvirkelig historie om dyret.

Det er rigtig træls, men vi bliver nød til lige at holde øje med om vi har set dyret før.
Men dværghamstere har jeg alle gange oplevet at man med en hurtig google søgning kan finde de billeder der er brugt. Det er svære med de andre dyr, her må man prøve at holde øje med kendetegnende, og ellers huske om man har set dem hos en avler.

Finder i et falsk galleri, så afvis med en kommentar om at galleriet er falsk, og skriv til mig (eller en anden hjælpeadministrator) med det samme. Når dyrene først er kommet ind, skal der skrives til vores BA Rikke.
Husk endelig at link til os hvor det oprindelige billede/billeder er fra.

Hilsen Susse - hjælpeadministrator


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIGTIG MEDDELSE TIL ALLE
  • #1   10. jul 2014 Skal nok holde øje;)

  • #2   10. jul 2014 hvis det er en "vigtig meddelse" burde den nok sendes som besked i stedet for bare at oprette et forumemne, det er et rent tilfælde jeg så det overhovedet.

  • #3   10. jul 2014 Susan - Hjælpe admins kan ikke sende til alle brugere smiley

  • #4   10. jul 2014 Susan: det vil desværre tage mig rigtig mange dage at skrive til alle, og vil slet ikke kunne holde styr på hvem jeg har skrevet til og ikke har skrevet til.

  • #5   10. jul 2014 xoxo

  • #6   10. jul 2014 Det skal jeg nok holde øje med, håber det kan stoppe, da jeg vil blive meget sur (ked af det) Hvis det gik ud over mine dyr smiley

  • #8   10. jul 2014 Det er langt fra alle der har fast IP

  • #10   10. jul 2014 Jamen det hjælper jo ikke på dem der ikke har, eller som opretter en bruger på skole eller andet offenlig sted smiley

  • #12   10. jul 2014 Og så må man ikke give sin mening omkring det?

  • #13   11. jul 2014 Så firkantet kan det jo ikke stilles op. Det er jo ofte yngre børn, som ikke ved det er ulovligt m.v. og som nok bare gerne vil ha' et dyr som skiller sig ud og føle de er lidt særligt etc og en del af "fællesskabet" fordi de måske ikke selv må få et kæledyr.
    - Dét synes jeg for så vidt man også godt må ta' hensyn til.

    Noget helt andet er, at i dag er det vel nærmere de færrest som faktisk HAR fast IP-adresse.


  • #14   11. jul 2014 Rollos: så når det lige er de yngre som virkelig ønsker sig et kæledyr, men ikke må, så er det okay, og de skal have lov til at bryde reglerne og oprette falske gallerier?

    Man skal heller ikke beskylde andre for at have en falsk profil bare ud fra der jeg skriver, man bliver også nød til at bevise det er en falsk profil.


  • #15   11. jul 2014 Har jeg sagt det er okay? Har jeg sagt de skal have lov til at oprette falske dyr m.v.?
    - Nej, nej det har jeg ikke. Undlad venligst men bestemt at pådutte mig udsagn, tak.

    Nu var det mere henvendt til hele palaveret omkring at det bare skal sættes op som at det ikke skal kunne svare sig.

    På intet tidspunkt siger jeg at de skal have lov til at oprette falske profiler - MEN i og med at det her er en side henvendt rigtig meget til børn og unge, KUNNE man måske være opgaven voksen og på pædagogisk vis gøre nogle tiltag der forklarer de unge børn noget om netetikke og at det rent faktisk ER ulovligt at stjæle andres billeder.
    - Der har denne side og dermed "Hjælpe-administratorerne" da vel et fælles ansvar for også at dele ud af den viden, fremfor konstant bare at gokke folk oveni hovederne.

    Det er jo naturligt for børn at ville søge fællesskabet og det begrænser dem jo gevaldigt at de f.eks. mangler nogle muligheder som at sætte og kommentere andres gnaver (Mener jeg) når de ikke selv har en oprettet.
    - Det er jo ikke fordi de fleste af dem der opretter falske gnavere, har onde hensigter med det.


  • #16   11. jul 2014 Rollo's: du skriver jo at vi skal respektere dem.

    Men jeg siger jo heller ikke vi bare skal gokke dem oven i hovedet uden at forklare dem at de gør noget ulovligt. Der står jo at hvis man finder et falsk galleri skal man kontakte os hjælpeadministrator, så forklare vi jo dem at det er ulovligt osv. Vi står altså ikke bare og er sure og skælder ud.

    Men der kan også sidde andre og blive kede af at der er nogen der stjæler billeder af deres billeder.


Kommentér på:
VIGTIG MEDDELSE TIL ALLE

Annonce