{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Henriette L
Henriette L
Tilmeldt:
9. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Søger akut hjælp, opflaskning af kaninunger {{forumTopicSubject}}

Jeg er så uheldig at have mistet min hunkanin og jeg står så tilbage med tre unger, jeg var meget i vildrede om de skulle aflives eller flaskes op, jeg har så alligevel besluttet at give det et forsøg så jeg har købt killinge mælkeerstatning ind som jeg har forsøgt at få dem til at drikke lidt af, men synes ikke rigtig at de vil sutte, de slikker det mere af, er det normalt og får de nok på den måde? .
Jeg har også stimuleret deres afføring med vat vredet op i lunken vand, men heller ikke dette virker, skal der ikke komme noget ud hver gang man gør det??.
Jeg er virkelig på udebane her, så håber nogle kan dele erfaringer med mig så mine unger får den bedste chance for overlevelse.
I skal da ikke snydes for et billede af de tre skønheder ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger akut hjælp, opflaskning af kaninunger
  • #1   9. jul 2014 Mine slikkede også i starten, og det var ikke hver gang at de kom af med urin og afføring.

    Hvor i landet bor du?


  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #2   9. jul 2014 Ved Karup

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #3   9. jul 2014 Hvordan sikre man sig at de får nok når de kun slikker lidt?? Og hvor meget er nok? Jeg snakkede med dyrlægen og han sagde at de skulle fodres hver tredje time men alt hvad jeg ellers har fundet af Info beskriver kun fodring 3-4 gange om dagen

  • #4   9. jul 2014 Hvad bruger du? Sut eller pipette?
    Kaninmælk er lidt federe end killingemælk. Jeg har også brugt killingemælk, men lavede det en smule kraftigere end til killinger.


  • #5   9. jul 2014 her kan du se hvordan jeg gjorde http://kaninfo.weebly.com/opflaskning-af-kaninunger.html

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #6   9. jul 2014 Bruger sutteflasken der fulgte med. Det er fra Royal Canin. Puttede du bare mere pulver i en beskrevet eller spædede du op med fløde??

    profilbillede
  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #7   9. jul 2014 Jeg har givet dem kl. 18 og her kl. 21, skal jeg op i nat eller skal de først have igen imorgen tidlig??

  • #8   9. jul 2014 Mor kanin giver kun 2-3 gange i døgnet men jeg ved selvfølgelig ikke med håndopmadning hvor mange gange man skal der smiley

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   9. jul 2014 Tror jeg tilbyder dem lidt nu og så igen imorgen ved 8 tiden, tak for hjælpen med alle mine spørgsmål ?? kan ikke love at der ikke kommer flere.. Kryds fingre for at alle er i live imorgen når jeg står op

  • #10   9. jul 2014 Mht flasken så sørger jeg for at der er noget helt ude i tuden, og så stikker jeg den i munden på dem og presser lidt, så der kommer noget ud og de fanger idéen i at der kommer mad ud af den - efter nogle gange, så begynder de at sutte og bliver ivrige efter den smiley

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #11   10. jul 2014 Jeg har bare trykket det ud så der er en dråbe på spidsen og så ladet dem slikke det sig om munden, er nervøs for at de kløjs i det eller at de får det galt i halsen, men indtil videre virker de stærke og aktive så jeg tror det går rimeligt ??

  • #12   10. jul 2014 Pres en smule i takt med de sutter og sluger.. Det lød forkert, men sådan jeg lige kan forklare.

    Giv dem til maverne BULER ud af, så er du helt sikker og det tager de ikke skade af. Giv dem morgen/formiddag og aften, hvis altså du kan få maverne til at bule. Det kræver lidt træning. Men kan lade sig gøre selvom de kun bapper smiley

    Men pres lidt på flasken af gangen nogle fatter det til sidst og begynder selv at sutte smiley


  • #13   10. jul 2014 Du skal have sutten ind i munden, det er nemmest at pressen den ind fra siden af munden også skubbe den ind. Hav papir klart hvis de får det i lungerne så skal du hurtigt tørre det væk fra næsen så de ikke trækker det med ind igen når de nyser og trækker vejret på ny.

    Men ind med den og pres lidt ind ad gangen..


  • #14   10. jul 2014 Tykke mælkemaver - fra flaske .. 30 min for tre stks smiley

    profilbillede
  • #15   10. jul 2014 Her en lidt ældre tyksak smiley

    profilbillede
  • #16   10. jul 2014 Hvor er de bare søde, når de er små!:)

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #17   10. jul 2014 Super, det prøver jeg

  • #18   10. jul 2014 Du behøver slet ikke at tilbyde dem mad så ofte. Bare 2-3 gange i døgnet når de er så små. smiley

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #19   10. jul 2014 Det passer nok også meget godt med hvad de får smiley indtil videre er der stadig liv i alle tre, de er aktive og virker sunde og stærke ??

  • #20   10. jul 2014 ÅÅRH... Får helt lyst til at tage dem til mig smiley


  • #21   10. jul 2014 Jeg har fået et kuld dværvædder unger på tre så jeg kan godt tage imod dem vis de er dværkaniner. Jeg er itvivl om hvor du bor da du på din profil ikke oplyser det, men jeg bor på Sjælland i en by der hedder hvalsø ca. 20 min fra Roskilde. Ring 42721581 hvis du har Lyst til at give dem en chance.

  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #22   10. jul 2014 Det er sødt af dig, men kommer helt ovre fra Midtjylland og de er ikke dværgvæddere ?? men nu er det første døgn gået og status er at alle mand er i live og aktive når man håndtere dem, den ene er endda ved at have luret det med flasken ??

  • #23   11. jul 2014 Racen er lige meget smiley
    Hvis det er du ikke magter det, er du også velkommen til at komme her forbi med dem, så jeg kan flaske dem op.

    Men det lyder til at det går fint.


  • Sandie S
    Sandie S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #24   11. jul 2014 Jeg lagde også ud med 3, men de blev hurtigt til kun 1. Hun bliver 4 uger på søndag. Vi fodrede 3 gange om dagen. Kl.8-kl.14-kl.20 og 12 timers "søvn". Det som kan være svært er at finde sutterefleksen, men den ligger ca 0,5 cm inde i munden. Kattesutteflaskens spids skal næsten være helt inde. Pres fra siden i mundvigen spidsen ind og når den så åbner munden så skub den forsigtigt frem og tilbage til du finder refleksen. De vil lægge sig på maven og "massere" som de gør på moderen. Hvis du har brug for hjælp skal jeg til Holstebro i dag og kan træffes på 28786813. Jeg har opflasket dværgkaniner og dette er mit 3 kuld opflaskning. Alt efter race spiser de forsk. ml. Dværgkaniner spiser typisk 2,5 ml i starten 3 gange dagligt.

    profilbillede
  • Henriette L
    Henriette L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #25   12. jul 2014 Det er lykkedes mig at finde sutterefleksen smiley ...alle tre er i live og aktive stadigvæk og spiser rigtig godt tre gange om dagen.. To har nu fået øjne og de er begyndt at sutte på hø og nippe til opblødte grøntpiller.. Tror de klarer den alle tre smiley

  • Sandie S
    Sandie S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #26   13. jul 2014 De må ikke få hø før de er omkring 3 uger. Deres maver kan ikke fordøje det endnu.

  • #27   13. jul 2014 Det er første gang jeg høre det. Hvor har du den information fra?

  • Sandie S
    Sandie S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #28   14. jul 2014 Jeg har kontakt til marit som har skrevet den store kaninbog.

  • Sandie S
    Sandie S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #29   14. jul 2014 http://maritemilie.com/2014/07/01/kaninkull-hva-bor-man-vite/

    Du kan læse mere her i hendes bog.


  • #30   14. jul 2014 Den har jeg aldrig hørt før, og har aldrig haft problemer
    Mine nipper til høet når de vil, for det er alligevel inde ved moren, og det ville jeg ikke tage fra moren.


  • Sandie S
    Sandie S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #31   17. jul 2014 Jeg har altid ladet mor opforstre ungerne og har heller ikke holdt øje med hvornår de gjorde hvad. Efter jeg har opfostret selv har jeg været nødt til at sætte mig ind i hvornår man gjorde hvad for at give de bedste levevilkår på trods af ingen råmælk og killingemælk. Vi skal til at starte på Burgess og zoolac så jeg glæder mig til at se hvad hun siger til det??

Kommentér på:
Søger akut hjælp, opflaskning af kaninunger

Annonce