{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Kaninhan bidt til blods - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har selv 5 ret store dværgvædderkaniner. De har hver sit bur men nogle gange bliver de ikke lukket ordenlige og de hopper så ud.

Den ældste (2 år mener jeg "Emil") er blevet bidt to gange indenfor denne måned. De står ude i et skur med store bure.

Første gang Emil af en lidt yngre (Candy) blev bidt var det ikke så slemt smiley Han var blevet bidt lidt i næsen og mangler lidt hår.

Anden gang vare så i dag.

Jeg komme så ud til ham og ser at hans næse er rød af blod ( smiley ) og at han igen var blevet bidt af en kanin (og en af de yngste vi har, Star) Emil mimer stadig med næsen og hopper livligt rundt i buret

- men hvad ville i gøre?

De skal lige siges at de går ude i to-etagers bur hver for sig ude i et skur, hvor der dagligt fodres og hele tiden fri adgang til hø og vand smiley

/Mathilde

Tak for svar på forhånd smiley


Kommentarer på:  Kaninhan bidt til blods - hvad gør jeg?
  • #1   23. apr 2014 1. Tag din kanin til dyrlægen

    2. sørg for at få lukket dine bure ordentligt


  • #3   23. apr 2014 Det er meget vigtigt at du får lukket byret ordenligt så sådan noget ikke sker, det er da virkelig uansvarligt, og synd for dine kaniner.

    Også skal din kanin til dyrelægen og have tjekket sine sår.
    Rens også han bur så der ikke kommer infektioner i såret.


  • #4   23. apr 2014 Hvorfor bliver de nogen gange ikke lukket ordentligt - er lågerne svære at lukke ordentligt, eller er det bare 'sjusk'?
    Er det kun dig som åbner/lukker, eller er der andre?

    Hvis de er svære at lukke, så må du/I hitte på en løsning så de nemt kan lukkes forsvarligt uden at kaninerne selv kan åbne. Hvis det er 'sjusk og forglemmelser', så er der ikke andet at gøre end at virkelig sparke sig selv i måsen og huske det.
    Evt. kan du sætte en seddel/mærkat på lågen hvor der står *HUSK AT LUKKE LÅGEN', sådan at du lidt nemmere bliver mindet om at lige være lidt mere påpasselig fremover.

    Hvis I er flere om at åbne og lukke, så er det vigtigt at alle får indskærpet at lågerne altså SKAL lukkes forsvarligt.

    Det kunne være gået SÅ meget værre, og det ville være rigtigt synd for kaninerne hvis du ikke var så heldig næste gang.


  • #6   23. apr 2014 Sweet - Det er lågerne der er lidt svære at lukke. smiley

  • #7   23. apr 2014 så må du evt sammen med dine forældre se hvad I kan gøre for at de bliver nemmere - og hurtigt. Det er bare om at være kreativ nogen gange, for det er supervigtigt at det ikke sker igen.
    Hvis de f.ex. 'binder', så kunne man lige file/slibe lidt af, sådan at de kan lukkes nemt igen. Eller man kunne sætte et andet låsesystem på.


  • #8   1. maj 2014 Jeg ventede og hvis det så blev værre ville jeg kontakte Dr. dyr. Nu er hans sår så blevet lyserød på næsen, og det ser ikke nær så 'voldsomt' ud længere smiley Det går den rigtige vej, ikke?

Kommentér på:
Kaninhan bidt til blods - hvad gør jeg?

Annonce