{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.499 visninger | Oprettet:

Mus spiser sine unger {{forumTopicSubject}}

Ja, står lidt med det problem, at mine mus er begyndt at spise deres unger. Har ikke haft det problem før, så undrer mig lidt...
Musene får alm. foder med proteiner, samt at jeg fodrer ekstra proteiner ved siden af.
Har hørt at det også kan være pga stress, men kan ikke rigtig se hvor stressen skulle komme fra. Og hvis de føler der er for mange unger.
De fik d. 4/3 to nye ind i buret, en han og en hun og de har taget godt imod disse. Der har stort set inden problemer været, udover den ene hun, som valgte at sove separat fra de andre i tre ugers tid, før hun accepterede de nye.
De går lige nu 4 hunner og 1 han sammen.
Er der noget jeg kan gøre, for at undgå dette senarie?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus spiser sine unger
  • #2   13. apr 2014 man skal lade være med at blande sig i naturens gang, det sker for en grund, og i dette tilfælde kan det være stress. jeg ville nok fjerne hannen da han kan stresse en flok hunner ret så meget

  • #3   13. apr 2014 Tak, vil prøve at fjerne hannen og se om det hjælper. mine har bare aldrig haft problemer med at de har haft en han gående hos sig. Det har de altid haft i snart et år, hvor jeg har avlet med dem.
    Kom lige til at tænke på en mulig stressfaktor:
    Den ene af mine hunner fødte syv dødfødte for fire dage siden, kan dette have stresset hele flokken?


  • #4   13. apr 2014 plejer også at have hannen gående med mine, MEN til tider kan det bare være nok, især hvis der evt kommer problemer i "rangordnen" smiley

  • #5   13. apr 2014 Nogle gør det fordi der er noget galt med ungerne.. Hvis det er samme hun der har gjort det flere gange ville jeg ikke bruge den i avl mere..

  • #6   13. apr 2014 Det er første gang for begge hunner. Den ene var gravid da jeg fik hende, hun fødte heldigvis dødfødt og overlevede. Hun var meget for ung, så var meget bekymret, og havde også aflivet ungerne hvis de havde overlevet ved hende.
    Den anden (i dag) var også hendes første gang, dog havde de en erfaren mor hos sig.
    Tror det har været pga stress.
    Har ihvertfald fjernet hannen, så må vi se om de sidste fødsler går bedre. Min erfarne hun skal føde om en 3 dage ca og min sidste er sat til at føde om en til to uger. Hannen forblir fjernet indtil da ihvertfald.


  • #8   21. apr 2014 I know???

  • #10   21. apr 2014 Det er jeg udmærket klar over. Ved godt hvordan naturen fungerer og så videre.
    Ledte efter en specifik grund for mine mus til at gøre det. Hvilket jeg også har fået svar på. Ellers tak smiley


Kommentér på:
Mus spiser sine unger

Annonce