{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

kanin der er agressiv kun 6 mdr gammel {{forumTopicSubject}}



jeg købte af privat eger en skøn hunkanin, den var fra start meget kælen og skulle ikke fanges i buret, og sad så roligt.

nu er hun 6 mdr og aggressiv, hun farer hen til mine hænder og bider, river og hvæser...

hvad kan der gøres, forsvinder det ,er hun teenager og er det mest reelt at aflive

ny kanin.... hvad gør i `?

jeg har aldrig ejen en aggressiv kanin før


Kommentarer på:  kanin der er agressiv kun 6 mdr gammel
  • #1   8. apr 2014 nogle kaniner opfører sig desværre sådan i buret. Jeg har overtaget en som gjorde det samme. Løsningen for mig er at jeg bare hurtigt tager kaninen op og fx sætter den i løbegården eller fri og så sidder jeg der sammen med den. Så oplevede jeg ikke den gjorde det - det handlede bare om at buret var lille og den opfattede som dens hule og den ville den forsvare. Men det meget stører bur (eller slet intet bur) har problemet ikke været til stede her.

  • Mette E
    Mette E Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   8. apr 2014 Hejsa
    Til dette har jeg to muligheder, som synes at være de mest sandsynlige.

    1) Har din kanin ondt på nogen måde? De ændrer adfærd, hvis de har smerter. Det kan være mange ting, er den hoppet ned fra noget højt oppe? Er den faldet? Mange kaniner brækker tæer og ribben ved dette uden, at det opdages. Og hvordan er dens afføring? Kunne den have ondt i maven? Hvordan er dens tænder? Problemer i forhold hertil kan også give smerter.
    2) Din kanin er teenager, da kaniner bestemt kommer også i teenage-alderen og deres hormoner racer. Dette kan gøre, at selv den sødeste kanin pludseligt bider...

    MEN MEN MEN - det lyder mest af alt til, at din kanin måske har ondt? Kaniner reagerer med aggressiv adfærd på smerter. De er jo byttedyr og det er deres natur at reagere sådan...


  • #4   8. apr 2014 Er det egenlig svære at have en unge frem for en ældre kanin

  • #5   8. apr 2014 Hun er garanteret gået i brunst og derfor opfører hun sig sådan.. Det passer godt med alderen..

    For nogle går det væk igen (kommer måske sommetider med mellemrum) - men det er slet ikke nogen grund til at aflive eller andet.

    Vent og se om ikke det går i sig selv igen..


  • #6   8. apr 2014 Men jeg kan ikke tage hende op eller rense hendes bur så det er et ret stort problem

  • #7   8. apr 2014 jeg har haft en kanin som var på præcist samme måde. Har du prøvet at tage hende hurtigt ovenfra. Den kanin jeg havde angreb også hvis jeg tog den stille og roligt eller gjorde rent i buret. Den knurrede faktisk bare jeg smed hø ind i dens bur... Det var værst når den var i brunst. MEN den gjorde det bestemt også når den ikke var. Og den gjorde det hver gang - 100% sikkerhed stak du hånden ind i dens bur blev du angrebet. Den jeg havde gjorde det fra den var omkring 4-5 måneder til den var 5 år hvor den desværre måtte aflives pga. cancer.

    Hvor stort er hendes bur? er hun på samme måde når hun ikke er i buret?


  • #8   9. apr 2014 Hun er nogle gange på samme måde ude fra buret. Hindes bur er stort nok til at hun kan ligge ned og fylde mindre end halvdelen, hun kan stå på to ben og ikke ramme 'loftet' og hun har et hjørne (til afføring) et sted til mad og drikke og en lille hule.

Kommentér på:
kanin der er agressiv kun 6 mdr gammel

Annonce