{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

At være nogens glemte kanin {{forumTopicSubject}}

Hvor bliver jeg dog trist når man rundt omkring støder på kaniner (og for den sags skyld andre dyr) som sidder mere eller mindre glemte rundt omkring på børneværelser, i haver osv. i små burer dag ud og dag ind. Sådan en kanin har jeg hentet hos nogle som har haft hende til at sidde alene i et lille bur i haven bag deres hus i 5 år. Nu gad hende som havde hende så ikke mere gå ud og hælde nyt foder og vand op (som for øvrigt kun blev gjort hver 2.-3. dag maks. Så derfor ville de aflive hende. Heldigvis fik jeg lov at hente hende først.
Da jeg fik hende i hænderne blev det helt tydeligt hvor sammenfiltret hendes pels var. Der var store hårde knuder overalt. Hendes øre var filtret fast til huden og hendes forben kunne ikke bevæge sig fremad. Det var umuligt at se eller røre hendes hud på hele hendes krop så tæt var pelsen sammenfiltret. Derudover havde hun negle som var ca. 2 cm lange og derfor vendte hendes tæer også helt underligt.

Nu er hun klippet ned men jeg mangler stadig at få alle filterne klippet af. Hendes negle er klippet korte og hun sidder i et rent bur og får masser af kontakt hver dag.

Egentlig ville jeg finde nyt hjem til hende (det var ikke meningen jeg skulle beholde hende) Meeeen som dagene går bliver jeg gladere og gladere for hende. Hun er simpelthen den sødeste og mest kontaktsøgende kanin man kan forestille sig. Så mon ikke hun bliver her.

Jeg mangler dog et navn til hende. Har I nogle gode forslag?

Hun er den 4. langhårede kanin jeg har overtaget fra nogle som ikke gad dem mere. de har alle været sammenfiltrede (især under hovedet, på bagkroppen, under benene osv.) Jeg undre mig simpelthen så meget over at man som ejer af sådan en kanin vil være det bekendt over for den.

Hvad med jer som har langhårede kaniner - hvordan undgår I at de filtre sammen (hvor ofte klipper I dem, børster dem osv.)

Her er et billede af min lille kanin som er midt i at blive befriet for alt det pels. Hun var tydeligvist meget gladere og mere tilpas bagefter

Jeg håber I vil byde hende velkommen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være nogens glemte kanin
Kommentér på:
At være nogens glemte kanin

Annonce