{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring skinny marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Er i dag blevet den ekstremt heldige ejer af et skinny marsvin og et glathåret marsvin!! Ihh hvor er jeg lykkelig smiley <3
- Hvilken slags strøelse bruger I til jeres skinny marsvin? Har brugt spåner (dem fra Maxi Zoo) men ved ikke om det er godt nok?

-Kan forstå at man kan blande hestespark (?) i deres mad, men ville høre om Leisure Mix fra Brogaarden, som også er et hestefoder, ville kunne bruges som supplement? Det har jeg nemlig nemt adgang til via hesten.. Hvis ikke køber jeg selvfølgelig det andet. Gør det noget, at det glathårede marsvin også spiser det?

- Har købt det foder der hedder Mifuma til dem, skal der tilsættes lidt ekstra C-vitamin eller er selve foderet nok, når de også får grøntsager hver dag og sådan? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring skinny marsvin
  • #1   7. apr 2014 Synes ikke mine gider at spise hestespark. Bruger i stedet Havens Green Vet. Det vil de meget hellere spise. Kvaliteten af det er også meget bedre. Men det andet foder du nævner ser også ok ud. Hvis du bruger Mifuna piller er der ingen grund til at give dem ekstra c vitamin i form af pulver eller dråber.. det er spild af penge.

    God fornøjelse med dyrene smiley


  • #2   7. apr 2014 Okay, tusind tak for hjælpen smiley

  • #3   8. apr 2014 Jeg kender ikke det hestefoder du vil bruge så det kan jeg ikke svare dig på. Jeg bruger hestespark, og det er så fordi jeg synes det fungere og det indeholder det ting som virker i hvertfald for mig.

    Grunden til jeg blander mifuma med andet foder er at skinnyerne ikke kan udvinde nok energi af c vitamin foderet, de skal have noget foder med mere "fedt" i så de får mere energi ud af foderet så de både kan holde varmen, og holde huldet/tage på af.

    Du kan jo også bruge rabbit royal, især hvis ikke du har andre marsvin end de 2. En af grundene til det er hestespark jeg bruger er at prisen pr. 20 kg er betydelig lavere end hvad den er for rabbit royal. Og med 50 marsvin betyder det altså noget for mig.

    Men hvis du kun har 2 marsvin så kan du jo sagtens bruge rabbit royal.

    Mifuma indeholder nok c vitamin det er ikke nødvendigt at supplere med andet c vitamin når du fodre med det.


  • #5   8. apr 2014 Du kan sagtens bruge spåner eller andet til bundlag, men jeg vil anbefale noget blødt også som f.eks. en carportkøje fra lux-shoppen. Det er mange skinnyer rigtig glade for, og det virker som om det kunne have en positiv effekt på bumblefoot, som nogle skinnyer ellers kan have tendens til med tiden.

    Jeg kender heller ikke det andet foder, men måske kan det bruges. Det er dog ikke alt müsli der fungerer, det kommer an på dyrene, men du kan jo altid prøve ad. Jeg bruger også hestespark med god erfaring, men ville ellers vælge rabbit royal hvis jeg skulle have et alternativ.


  • #6   9. apr 2014 Okay, tusind tak for hjælpen alle sammen!
    Har købt en carportkøje fra lux-shoppen, venter kun på den kommer smiley har også syet en lille hule ud af et håndklæde, som er et stort hit! Min skinny styrer hulen med hård hånd smiley
    Von Fancy og Dejlige Sortfod, kan se i har linket til en pasningsvejledning i nogle andre indlæg, men kan ikke finde den fulde version? Vil i måske linke til en fuld version, synes det jeg har læst er så godt og brugbart! smiley


  • #7   9. apr 2014 Måske det er Sortfods Skinny/-bærer vejledning: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/almenpasning/Skinnyvejledning.pdf

    Eller pasningsvejledningen generelt for marsvin: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/almenpasning/Pasningsvejledning.pdf

    Derudover er http://www.skinnyfakta.dk/ også et fint sted at besøge for info smiley


  • #8   9. apr 2014 Tusind tak! smiley

Kommentér på:
Spørgsmål omkring skinny marsvin

Annonce