{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

mit marsvin gider ikke kæleri {{forumTopicSubject}}

Mit marsvin gider ikke rigtig kæles. Han er rimelig tam og jeg kan kæle ham i buret. men ligeså snart han skal op, spræller han og vil slet ikke bæres. Når man så endelig har fået ham ud af buret og sidder med ham, er han meget urolig. Er der bare nogle marsvin som ikke syntes det at blive kælet er det fedeste? skal jeg blive ved med at tage ham op og kæle med ham selvom han er så urolig som han er ? er der noget man kan gøre for at han skal få mere lyst til at blive nusset?? mit andet marsvin er stik modsat ham, og nyder at blive kælet med


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit marsvin gider ikke kæleri
  • #1   5. apr 2014 Accepter det. Du kan evt prøve at give ham lækkert grønt imens, så han forbinder kælen med noget positivt.

  • #2   5. apr 2014 jeg tror marsvin er meget forskællige med sådan noget:) mine marsvin har altid syntes at det var hyggeligere at være oppe sammen:-) så måske skal du prøve at side med dem sammen, ellers virker godbidder jo altid smiley smiley
    du kan nok ikke få ham lige så kæleglad som den anden, men du kan nok godt få ham til at blive lidt mere kæleglad smiley


  • #3   5. apr 2014 prøv at sætte dig på gulvet eller i deres løbegård(hvis i har sådan en) med en godbid, og når han kommer over til dig og og er blevet rimlig tryg ved at sige ved siden af dig og spise grøntsager, kan du lige så stille føre godbidden op til dig(så han kravler op på dig) så kan han hoppe ned når han vil, og komme tilbage og få grøntsager igen hvis han har lyst smiley det føler mine sig mere trygge ved smiley
    men hvis han er bange for det kan det godt ære du skal side længe, og gøre det mere end en gang før han vil kravle op på dig smiley


  • #4   5. apr 2014 Det kan være dine omgivelser på din seng eller hvor du nu har ham oppe han ikke er så glad for. Du kan prøve at lade ham gå rundt evt. på din seng med et tis underlag og lad ham helt være, læg dig ned på sengen i kanterne af tis underlaget, hvis han kommer hen til dig, så lad ham snuse og forsigtigt kæle ham. På den måde bliver han tryg ved omgivelserne når han er oppe.
    - Men nogle kan bare ikke lig det, min lille pige bryder sig bestemt ikke om at blive kælet ned af ryggen, hun bliver sur og brummer få gange også bider. Men til gengæld bliver hun hel saglig og afslappet når hun kæler hende i panden og bag ørene, det er det bedste hun ved smiley

    Du skal tænke på at marsvin er meget som mennesker, vi har ting vi ikke kan lig og kan lig, find ud af det han kan lig smiley held og lykke smiley


  • #5   5. apr 2014 tak for jeres svar smiley det vil jeg så prøve :-)!

Kommentér på:
mit marsvin gider ikke kæleri

Annonce