{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.552 visninger | Oprettet:

Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har sådan tænkt, og jeg kunne egentlig godt tænke mig en Fransk Vædder indenfor. Jeg har allerede dværgvæddere udenfor, men jeg kunne godt tænke mig en stor vamset kanin indenfor smiley
Så har jeg bare nogle enkle spørgsmål, jeg tænkte i kunne hjælpe med.
-Sviner de meget?
-Han eller hun, hvorfor?
-Hvad koster det ved jeres dyrlæge, at få neutraliseret en kanin?
-Kender i nogle gode avlere i Nordjylland?

Kan ikke komme på flere lige nu, men ellers kan jeg jo altid spørge igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin)
  • #1   10. jul 2013 Ea Rindom bor tæt på Frederikshavn smiley

  • #2   10. jul 2013 Ja, Ea ved jeg godt hvem er. En af mine veninder har købt 2 kaniner af hende, men de har bare ikke det bedste temperament. Altså de bider ikke eller er aggressive eller noget, de gider bare ikke rigtig kæles for, og er ikke særlig tamme. Jeg ved ikke om de bare var sådan, eller er blevet sådan. Men flotte er de ihvertfald! smiley

  • #3   10. jul 2013 Okay smiley måske det kan være fordi hun har så mange? Aner det ikke smiley

  • #4   10. jul 2013 Pølsemad, men man kan jo altid 'tæmme' den bagefter smiley

  • #5   11. jul 2013 Ja, men man får aldrig det samme ud af en som ikke har været i hænder som lille i forhold til en der har haft menneskelig kontakt altid smiley

  • #6   11. jul 2013 Det skal sikkert nok passe, jeg har kun haft kaniner, der altid har haft menneskelig kontakt smiley

  • #7   11. jul 2013 Kender flere der har en fv fra Ea, min mosters er meget kælen, men ikke hvis den kommer i nærheden af agurk, så går den virkelig amok, den er slet iken til at komme i nærheden af xD

    Min veninde har også en, jeg ved den er meget kælen og elsker at omgås mennesker smiley


  • #8   11. jul 2013 Haha, er det fordi den elsker agurk, er bange for agurk, eller hvad er der med den? smiley

  • #9   11. jul 2013 Jeg aner det ikke da jeg aldrig har haft kaniner fra Ea. Blot en tanke smiley

  • #11   11. jul 2013 Tak skal du have, men min mor kører desværre ikke så langt efter kanin smiley Det var derfor det skulle være her i Nordjylland smiley
    Har fundet et bur på 150x75, og det er det største indendørsbur, som jeg kan finde. Det koster 599 kr. Tror du det vil være stort nok? Den kommer jo ud og rende i hele huset når vi er hjemme smiley
    Okay, tak skal du have smiley Jeg synes også hunner virker mere reserveret, men det er dog ved dværgvæddere, franske væddere ved jeg intet om smiley
    Det var bare så jeg kunne få en cirka pris smiley Jeg tror, at hvis jeg ringer og spørger ved 'min' dyrlæge, så sender de nok et gebyr eller hvad man kalder det, for at få råd hos dem smiley


  • #12   11. jul 2013 Den hader agurk smiley

    Men det med Eas kaniner og temperament, der er nogle farver af de hun avler der er bedre i temperament end andre.
    I dv er havana smiley


  • #13   11. jul 2013 Haha, nurh smiley

    Min veninde har en havana kappetegnet dværgvædder, og den virker bare ret sådan ligegyldig, som om den ikke har nogen personlighed? smiley


  • #14   11. jul 2013 Connie Haupt. Jeg har selv en han derfra smiley

  • #15   11. jul 2013 Torben smiley Birkegadens kaniner.
    Har en dværgvædder fra ham (Leo) og jeg er nu godt tilfreds med ham smiley
    Han avler også skønne FV'er, og jeg har hilst på hans avlshun, super dejlig! smiley


  • #17   11. jul 2013 De andre har svaret på det meste men vi har Boris inden for han er nu 6 måneder gammel og en rimelig stor basse og han sviner faktisk minimalt min gamle kanin (dværgvædder blanding) svindende en del mere smiley

  • #18   11. jul 2013 Okay, tusind tak for svar allesammen! smiley
    Af jeres erfaringer, tror jeg det bliver fra Ea, hun er også tættest på smiley

    Nu er der bare den bette ting tilbage, at jeg skal have forældrene med på den, men det tror jeg ikke bliver noget problem, da de her efter jul var klar på at skulle have hund, hvor jeg ikke ville smiley Så en bette(stor) indekanin, bliver intet problem smiley


  • Ea R
    Ea R Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #19   11. jul 2013 Nu syntes jeg det er på tide at jeg kommer på banen.
    Uanset hvilken kanin man køber, har de et forskelligt temperament, forskellige måde at være på.

    En fransk vædder kan du sagtens have indenfor, og jeg vil sige at det bur du har, kan gå an, og især hvis den skal gå rundt indefor.

    Jeg anbefaler altid hanner til kæl (ved ikke om din veninde har 2 hunner, lyder sådan), da hanner har et super godt sind, og ikke har de humørsvingninger som hunner ofte har, når de kommer i brust.
    Men ulempen ved en han er at den sommetider kan finde på at strinte.

    Så det du skal overveje, er om du vil have en han (hvor der er chancer for strint) eller en hun som kan blive sur, være mere tilbagetrukket, når hun kommer i brunst (slet ikke at alle gør det)

    Du skriver at det kan være fordi at jeg har mange kaniner (at din venindes kaniner ikke er særlig snaksaglige), det har intet med at gøre at jeg har mange kaniner, alle mine kaniner er vant til at blive rørt ved fra dag 1 af.
    Hvis din veninde har løftet meget på kaniner, da de var små kan det være nok til at de´ikke gider at kæles med, da kaniner ofte ikke gider at bliver løftet på.
    Men igen er der ikke to kaniner som er ens.
    Jeg ejer ingen kaniner her, som er aggresive, hvis jeg får sådan en, bliver den aflivet på etedet, for det vil jeg ikke have.

    En fransk vædder sviner mere end en dværg vædder, da den spiser 2-3 gange mere, så der kommer jo også noget mere ud den anden vej.

    Du er meget velkommen til at kigge på mine kaniner, og se forældrene til den, så kan du jo selv danne dig et indtryk om de virker sky og tilbagetrukket.

    Lige en sidste ting, mine kaniner er altså ikke mindre end andres franske vædder, jeg har også franske som vejer 7,5 kg.
    Du skal regne med at en fransk vejer mellem 5.5-7-5 kg


  • #20   11. jul 2013 Ja self, det er heller ikke fordi de er aggressive, sky eller noget. Man kan sagtens kæle for dem, det er de ligeglade med. Men i min mening, i forhold til de tre kaniner jeg har indtil videre, så har de næsten ingen personlighed. Dog skal det siges, at det kan være fordi jeg ikke har været ude ved dem, mere end 10 minutter, og først skal lære dem at kende. Der er intet med deres temperament overhovedet! smiley
    Hun har en han og en hun, og hun har faktisk lige fået unger på dem. De var først oppe og vælge 2 kaniner hos dig, men så døde hunnen af mystiske årsager, så var de oppe og vælge en ny hun smiley Og det er jo super service, eller hvad man skal kalde det smiley
    Tror også det bliver en han, hvis det skal være. Og så vil jeg vælge at få ham kastrereret ved dyrlægen smiley
    Det var heller ikke for at gøre nogen tanker eller hvad man skal kalde det, jeg tror skam dine kaniner har det super godt oppe hos dig. Og jeg tvivler ikke på, at du har andet en det bedste, da der jo er mange herinde der anbefaler dig smiley
    Det var mere om den ødelagde ting og sådan, eller slæbte ting med uden for buret, men det er jo forskelligt fra kanin til kanin. Den vil ihvertfald få et hjørnetoilet i buret smiley
    Tak skal du have, for alle svarene smiley


  • Ea R
    Ea R Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #21   11. jul 2013 Du skal nok ikke regne med at du har ledninger i fred, dem bider alle kaniner i, når de går inde.
    Ellers syntes jeg ikke rigtigt at jeg hørt noget negativ ved at have kaniner inde.


  • #22   11. jul 2013 Haha nej, de vil ihvertfald også blive sikret smiley

  • Ea R
    Ea R Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #24   12. jul 2013 Det er jeg også glad for og hvis hunnerne bliver for store har jeg også sommetider problemer med at få dem parret.
    Men som jeg skrev har jeg også store kaniner.
    Men hvis man går efter en "lille" fransk vædder skal man kigge på hvor store forældrene er, for ungerne bliver nogle ligende det samme.
    En skam jeg ikke lige ved hvem du er ville de la vallée ??


Kommentér på:
Fransk Vædder til kæl indenfor(kanin)

Annonce