{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.925 visninger | Oprettet:

Erfaringer med løvehoved *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Jeg har altid kun haft dværgvædder og dværgvædder Satin, men må indrømme at jeg er blevet ret forelsket i løvehovederne. Jeg har hørt meget forskellige meninger omkring hvordan løvehovedernes temperament er, og derfor kunne jeg godt tænke mig noget lidt mere konkret end bare generelle forestiller om racen. Jeg vil derfor gerne høre hvad JERES erfaringer er med løvehoveder. Når jeg siger erfaring mener jeg altså baseret på de løvehoveder i selv har haft/har. Hvordan er deres temperament?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med løvehoved *Kanin*
  • #1   14. jun 2012 Jeg har den allermest blide løvehoved, nogensinde! Hun er så stille og falder i søvn når man nusser hende! Hun blev også snakket med hver dag som baby og hendes forældre (specielt far) var MEGET rolige og tamme! Så jeg tror det kommer an på stamtavle og opdræt smiley

  • #2   14. jun 2012 Tak for jeres svar. Jo flere erfaringer jeg hører fra folk jo bedre. Har det bedst med lige at forhøre mig hos folk der har nogle konkrete erfaringer med ''racen''.

    LGF-kaniner: Jeg ville ikke gå op i udstilling og lign. med kaninen, så om den passer helt til standarden ville ikke have betydning for mig. Jeg har dog planer om at skulle bruge den til lidt hop, hvis den hobby fanger mig (har planer om at jeg skal til Ringe og kigge d. 27 når de træner, så jeg kan få et indblik i hvad det går ud på, og hvordan det foregår).

    Jeg har altid haft et eller andet med sådan nogle pelsbolde, og synes bare at de ser så bedårende ud, men under alle omstændigheder vil jeg jo have en sød og venlig kanin, som jeg kan tilbringe mange timer med, og derfor er temperamentet 100% det vigtigste for min beslutning, men hvis det kunne lade sig gøre at få en pelsbold som har et dejligt temperament, og evt. lidt hoptalent så ville det jo bare være drømmekaninen.


  • #5   14. jun 2012 Som før nævnt så har det ikke den store relevans for mig om vi snakker kaniner der lever 100% op til standarden eller ej, så det kan egentlig være mig lige gyldigt om Hugo er renracet eller ej.
    Jeg ønsker dog ikke at have en løvevædder, da jeg synes at en af charmene ved løvehoveder (100% ægte eller ej) er at de har opretstående ører, med en stor flot manke. Derfor er det også temperamentet hos dyret der kommer i første række hos mig.

    Grunden til at jeg opretter dette er sådan set bare for at høre folks erfaringer med løvehoveder - om de lever op til udstillings standarden eller ej smiley


  • #7   14. jun 2012 Løvehoveder har et perfekt temperament! smiley

  • #8   14. jun 2012 En løvehoved kan altså sagtens være ren selvom ørene er over fem cm, præcis det samme ved en hermelin samt dværgvædder ved vægt..

  • #9   14. jun 2012 Jeg tror også jeg vil finde mig den helt rigtige løvehoved. Skal bare lige først finde en opdrætter med gode, sunde og ikke mindst rolige dyr, og så må vi se om jeg har held til at finde lige præcis den kanin der går lige i hjertet på mig smiley

  • Hej..
    Hej.. Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 35
    #10   14. jun 2012 Jeg ved at der er en der opdrætter både løvehoved og dværgvædder, og hun sælger næsten alle hendes, pga hun er blevet syg. Jeg skal have en løve af hende imorgen. Jeg kan sende dig hendes hjemmeside så kan du se om der er en der passer til dig. Hun bor på Fyn. smiley Hvis du vil?

  • #11   14. jun 2012 Zijada's: Det skal du være mere end velkommen til, men som før nævnt, skal denne kanin være en der går lige i hjertet, og jeg er ret kræsen når det kommer til mit valg af kæledyr xD

  • #12   14. jun 2012 Hun har også lavet en annonce her inde med nogle af hendes løvehoveder

  • #14   15. jun 2012 Tak for at i gider bruge tid på at dele jeres erfaringer.

    Stald UniKin: Tja, lige præcis det der med at der er mange der har mere negative oplevelser med racen var noget af det der fik mig til at oprette dette emne, fordi nogle af dem kommer med den der ''Jeg har hørt at de er sådan og sådan'' og det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Jeg fortrækker selvfølgelig at finde en god opdrætter på Fyn så jeg har mulighed for at komme ud og se omgivelser og forældredyr inden køb, men synes det har været svært at finde, fordi dem der er på Fyn, er begrænset og 2 af dem er ved at lukke deres opdræt ned.


  • #15   15. jun 2012 jeg har både japaner og løvehoved og må indrømme at jeg foretrækker løvehoveden pga dens milde temperament, dem jeg har er milde og meget snaksagelige og kælne....de er mere rolige smiley

  • #16   15. jun 2012 TanteTuts
    Er det racen japaner du har eller ?


  • #17   15. jun 2012 jeg har 1 s/g japaner.......og så har jeg unger efter ham hvor der er teddy/løvehoved i

  • #18   15. jun 2012 og så har jeg 4 løvehoveder, 3 rene

  • #19   15. jun 2012 Men er det racen ? Eller er det en løvehoved med farven japaner, det er det jeg spørger om smiley

  • #20   15. jun 2012 jeg har ikke tavle på ham, så kender ikke hans baggrund....men hvad jeg har fået afvide så er han racen japaner.......han skulle efter hvad jeg ved komme fra et lukket opdræt af japanere....

  • #21   15. jun 2012 http://kaniner.dk/avler/Japaner.pdf
    Dette er selve racen, som er meget skøn smiley


  • #22   15. jun 2012 han er jo ikke perfekt som den på billedet.....men han er japaner du kan se ham under min profil.....det er speedy

  • #23   15. jun 2012 Siger heller ikke han ikke er, bare for at gå det på det rene smiley
    Mere hvis andre ikke vidste hvordan den så ud


Kommentér på:
Erfaringer med løvehoved *Kanin*

Annonce