{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Kanin. Gigt. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Da jeg desværre fandt ud af at min kanin har begyndende gigt i lænden, så ønsker jeg self. at nedsætte farten på det, ved godt at jeg ikke kan fjerne det, men bare at sætte det ned så det ikke udvikler sig så hurtigt.

MEN når jeg søger på nettet kan jeg ikke finde noget til kaniner, kun til hund og kat...

nogen der evt kender nogle tilskud, foder osv man kan give? (gerne link til hvor man kan købe det)..

Her om 14 dage skal jeg have en snak med dyrelægen om hvad vi skal gøre, men kan nu nok godt lide at være forberedt og komme med alternativer når jeg snakker med hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin. Gigt.
  • #1   24. apr 2014 Jeg tror ikke der findes noget til kaniner - så måske du skulle høre dyrlægen om de andre ting er tålelige for kanin.

    Evt kunne du konsultere en homøopat.


  • #2   24. apr 2014 Brugte selv glucosamin til min gamle hund, og det havde en rigtig god effekt! Men som Sweet Leaf skriver, skal du nok lige spørge din dyrlæge til råds smiley

  • #3   24. apr 2014 Ja, skal self. finde ud af det med min dyrelæge, som jeg også har skrevet smiley
    Men tænkte bare at hvis hun sagde at der var intet at gøre, så kunne jeg foreslå noget...


  • #4   24. apr 2014 Hvor gammel er din kanin ? Har du brugt den til kaninhop ? Hvilken foderstand er den i ? Går den i bur med trapper mellem etager eller ud til ,løbegård ?

  • #5   24. apr 2014 Min hun er 1 1/2 år, hun har hoppede 2-3 gange men har ikke vist interesse for det så det gør hun ikke. Og hun er på to forskellig slags piller og noget kost tilskud til hendes pels og tarme (også piller). Og nej ingen trapper men en lille rampe..
    Men det er kun begynde gigt - men vil jo helst ikke have det udvikler sig så hurtigt smiley


  • #6   24. apr 2014 Også vejer hun 2.025 og er dværgvæddere.. Måske lidt på den gode side, men hun har heller ikke været så aktiv i vinteren;) når hun kommer mere ud så tror jeg hun kommer ned på omkring de 2 og det er fint for dyrelægen og jeg smiley

  • #7   25. apr 2014 Må jeg have lov at anbefale, at den kommer til at bo i ét plan ?

  • #8   25. apr 2014 Du må godt anbefale det, men det kommer ikke til at ske...

    Lige pt bor hun i et plans og hun kan overhovedet ikke klar det... Hun har det bedst med to plan, med en hul og en masse gemmesteder... Eller det ligner det i hvertfald;)


  • #9   27. apr 2014 Så kan du bare nyde udviklingen af gigten.


  • #10   27. apr 2014 Nyde? Jamen jeg nyder det da ikke...

    Måske også forkert formuleret af mig... Hun har her i vinters stået i et ét plans bur, og hun har bare ligget, spist, drukket, hun har overhovedet ikke vil noget...
    Nu er hun rykket ud igen i sit store to etagers bur med løbegård, og hun er så glad! Hun løber rundt, hopper op og med i løbegården, graver, og alt muligt andet... Hun nyder at have lov til at løbe op og ned af ting - derfor ryger hun ikke ind i et ét etagersbur, da jeg kan mærke og se forskel på hende.

    Men Jørgen, fremadrettet, så skriv det lige på en anden måde;) for når du skriver "så kan du bare nyde udviklingen", det virker MEGET konstriktivt! Man kan NEMT tolke det som om at du mener at jeg ikke vil gøre noget for min kanin, og bare skal se den udvikle gigt, for det vil jeg bestemt ikke!!!
    Så til en anden gang, kan du så ikke omformulere dig? Du kunne bare skrive "så er der ikke så meget at gøre" eller noget i den dur.


Kommentér på:
Kanin. Gigt.

Annonce